Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Något diffust skrämmande.

Av Th - 29 april 2011 00:58

Vad händer?

Jag vill inte klaga, men det är svårt när man har ont och stora, hemska obehag på många plan.


Det är väl så det går, men trevligt är det då inte.


Man närapå skäms i sin isolerade ensamhet, som om jag hade en skuld fast jag inte vet vad det är.


I går till IKEA med Rolle, vi fick aschlet ur vagnen och bröt oss ur letargin.

Jag hade glömt tvättstugan så jag ansåg att jag måste köpa nytt påslakan tills jag tvättar nästa gång på fredag.

Dessutom impulsköpte jag en liten regnrock i paket, vikt 90 gram att ha som reserv i sommar. Bara nio kronor.


Ja, det är mycket som oroar mig, inte minst att ingen hör av sig, det är precis som om man undviker mej, förmodligen oavsiktligt och jag vill helst inte tränga mig på när jag faktiskt knappast vill något.


Köpte rimmat fläsklägg och en fjärdedels kålrot i förrgår, gjorde läcker fläsklägg med rotmos i dag. Mycket gott med senap. Fläskläggen föga rimmad, man fick salta en hel del extra när man kokade den.


Så glömde jag resterande fläsklägg på sparlåga, som nu för en gångs skull fungerade. Fastighetsskötaren lovade att fixa det för tre veckor sedan, men inget har hänt. Känns obehagligt, också en skuld utan min förskyllan. Kastrullen blev bränd och jag blev ännu mera deppig förstås.


Strulandet med webhotellet Surftown resulterade i att breven visserligen kom tillbaka efter ett halvt dygns tystnad, men då är problemet exakt som förut. Känns som att balansera en elva meter hög, böjlig pinne, det går inte alls, svajar än åt ena, än åt andra hållet.


Sammantaget är allt ganska deppigt och sorgligt och värre lär det väl bli.


Boken jag beställde på Bokus är på väg, men tid tar det och dyrt blir det. Ångrar mej förstås, jag måste ha valt fel företag, som alltid numera får man ägna lika lång tid åt planering som åt att utföra jobbet, annars kryper dom på en.


Fick tag i Bregott som var förpackat den 17 april, halleluja! Fick gräva längst bak i lagret, och man får hela tiden den där obehagliga känslan av att dom söker luras, rent av bedraga.


Huvudvärk och öronsus. Inget kul. Men mången har det värre och ingen har levt så lyckligt liv som jag




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards