Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Th - 18 februari 2011 10:05

Ja, jag är faktiskt jätteledsen för det, quo vadis, Fredrika Haeggström?

Du har varit min förtrogna medicus i snart fem år med allt vad det innebär av glädje och sorg, plågsamma stickfobiska nålpenetrationer och flera avskyvärda sjukhusvisitationer.


Hon har inneburit en stor trygghet dock genom bara sin existens, ibland svår att få tag på, men några gånger har hon själv kontaktat mig per telefon och brev, levererat många nödvändiga remisser och i sin tur meddelat hur svårt hon tyckte det var att få tag på mig.


En gång utropade kassörskan glatt på ett apotek, "oj, går du hos Häggan!" Men när meningen var sagd var det som om hon redan sagt för mycket, vårdpersonalen ska också ha sin vilja och personliga integritet. Integritet är inne just nu, hejsan integriteten!


Det känns lite splittrat och ovisst just nu, fem år är en lång tid, det skulle räcka till en bok om jag kunde skriva någon.

Men redan från allra första början glunkades det om att hon önskade skära ner på verksamheten och så har det väl blivit nu.


Ja, jag är sorgsen. Det är en trygghet att ha någon man känner och litar på och som alltid ställer upp i den föränderliga verkligheten.


Nu ska man väl få kontakt med en ny, oroande och ovisst, läkare kan vara så olika, i praktiken är det bäst att verkligen känna någon en smula privat om än aldrig så lite.


När man tittar på husläkarmottagningens webbsida finner man att flera av Häggans kollegor slutar samtidigt, vilket tycks varit planerat en tid.

Har dom fått nya tjänster eller blivit Gutmenschen som ämnar sig ut och accelerera befolkningsexplositionen?


Så detta uppfyller nu mina timmar, trots att det är rätt vackert ute.

Jag har så mycket att städa och sortera och borde gå ut och promenera mina 3000 steg, men känner oron och längtan efter lyckliga stunder med alla familjemedlemmar. Vad händer härnäst...?


Senaste arret är klart och stämmorna ska lusläsas och skrivas ut. Bortom första repetitionen gömmer sig det ständiga spöket av ovisshet. Det brukar fungera, men riktigt säker kan man ju inte vara förrän det ligger ute i produktionen.


Och fyrstämmiga flöjter är verkligen en nyhet!

Ja, varför inte försöka nu när det finns åtta flöjter i orkestern, jag undrar ibland vad som ligger bakom den utvecklingen...


  


Keep swingin'





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards