Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Besvärligt & gnäll

Av Th - 30 april 2009 10:25

Jag tror det är något i mitt eget datorsystem som gör att det strular med perl. Men å andra sidan har jag nog inte varit riktigt noggrann och ambitiös, jag får lov att gå till botten med det hela som så många gånger förr, när det ska bli något ordentligt.

Så nu bröt jag av och bestämde mig för att städa. Det ska jag väl klara i varje fall. Gick in i köket och granskade noga som med en främmandes ögon. Usch då, här behövs det åtgärder. Spisen, räcker inte att bara torka av, dra ut den, dammsuga, tvätta ordentligt, svinto tvålull dessutom, nej måste jag skruva av hela topplocket för att komma åt, fram med skruvdragaren, åtta skruvar, tvålull, köket börjar likna en verkstad, Wilhelm (bild nedan) skulle helt säkert kommentera att nu är det ju mycket värre än förut.

Nu efter två timmar är det klart och skinande rent, jag kokar en kopp kaffe på "nya" spisen.

Jag ska silkesmaska mig igenom det här, alles. Silkesmaska? Va fan är silkesmaska? Jag uppfann uttrycket en gång för många år sedan när jag fick veta hela silkesmaskens väldiga koncept. Den lilla masken spinner och spinner och spinner och i slutändan blir det kilometervis med finaste sidentråd, som blir sköna, vackra kläder. Men inte går det fort, det tar sin tid, men är man många så blir det ju. Jag tror det var mullbärsträd som är det enda dom äter och äter och äter.

Efter dessa inledande timmar  hittar jag nu inte dammsugarmunstycket. Jag har letat överallt och finner det inte. Alltså har någon tagit sig in i min lägenhet utan att jag märkt det och stulit dammsugarmunstycket. Märkligt att folk kan bete sig på det sättet. Troligen en granne dessutom, det är ju bara inte klokt. Folk är inte kloka. Jag får ta det med jämnmod, jag får silkesmaska mig vidare runt. När allt är klart, om det nu någonsin blir klart, får jag väl överväga om jag ska köpa ett nytt munstycke eller ge upp.

 

Men ge upp är inte bra, kanske man ska ta en liten paus helt enkelt, det är väldigt vackert väder ute i dag som det heter. Detta enda slags väder som meteorologerna uppriktigt vågar meddela TV-publiken utan att hymla om skumma lågtryck i environgerna och irra med blicken för att dom inte vågar se TV-tittarna i ansiktet. Bild nedan med utsikt från fönstret och årets första gröna löv på kastanjen.

Dammsugarmunstycket har kommit tillrätta, tack och lov!! Det låg under en stol som jag flyttade i samband med rengöringen nyss.

Typiskt.

Så brukar det vara, jag borde ha anat det från början.

Nu när jag tänker efter var det nog så jag tänkte redan från början, hur skulle någon ha kunnat ta sig in i lägenheten utan nyckel, tänkte jag och jag börjar nu inse att jag hade rätt som vanligt.

 

Om jag bara kunde lära mig att lyssna lite mera på mig själv så skulle mycket vara vunnet.

OK, jag ska göra det. Tack. Halleluja.


Wilhelm vink-i-win.



Så grönt och fint denna Valborg år 2009.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards