Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Th - 7 juni 2009 11:03

Vädret börjar ta sig igen.

I går förlorade Sverige mot Danmark i VM-kval i fotboll.

Idag ska en svensk tennisspelare gå final i Franska open. Inte dåligt, ska jag säga.


Jag har lagt in massor av länkar o text i kemisidan ( varning EXPLOSION! http://www.birkastaff.eu/KEMI/index.htm), jag börjar skönja ett tillfredställande slut, det är massor av träffar från internet på den sidan, undras vilka de kan vara. Avsikten var ju från början bara att hjälpa barnen i gymnasiet, samt mig själv som en minneshjälp till ett ämne jag har studerat på universitetet, en av mina större upplevelser får jag säga.


Jag har dessutom börjat rota i påsar med dokument och fotografier som måste arkiveras och registreras, det känns bra.


Men den stora sensationen är att jag kunnat lägga in en ny skala i SCALES (http://www.birkastaff.eu/) och dessutom fått kontakt med en framstående skotsk jazzmusiker som dessutom har skickat cd-skivor, mycket spännande!

Han har sett till att det kom en länk till min sida, och jag har svarat med en länk till hans. Trevligt.


Den nya skalans trivialnamn är Satie scale, eftersom Eric Satie lär ha använt den i sin musik. Det är ju en idol, och när nu den skotska jazzmusikern publicerat musik byggd på den skalan är det ju inga problem med att lägga in den i lexikonet.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards