Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Back to Bundeena

Av Th - 9 juni 2009 11:50

Nu lyssnar jag på Mahlers 4:a med Dresdens stadskapell, undras om det är mer välbekant.


I övrigt rätt uppfylld av 19 åriga dotterns upplevelser i Australien för något år sedan. Efter 27 timmars flygresa från Stockholm via London, Hongkong fanns hon i Sidney och ämnade göra en soloutflykt till Bundeena i Royal National Park den 12 februari 2008.


Jag citerar:

"Sitter på tåget, blåa linjen på väg till Cronulla o har ingen aning om hur lång tid det kommer ta. Därifrån ska jag försöka få tag på en färja som tar mig till Bundeena som ligger i "Royal National Park". Där ska det tydligen vara jättevackert o finnas fina vägar att promenera på, det vill jag göra

...

Jag kom dit, det var soligt. Cronulla var en jättemysig småstad. Jag lyckades hitta färjan till Bundeena. Det första som hände när jag klivit på denna underbart lugna o fridfulla, söta lilla färja är att en hel skolklass av tjattrande ungar kliver på. Underbart. De är iof rätt söta - de har skoluniform här! Det andra som hände... hmm vad ska man säga. Det fanns fåglar runtomkring... Det regnade en jättebauta asförbannat stor fågelskit-droppe på mitt knä o det skvätte dessutom på handen också! Äckligt. Nåväl, jag hittade fram till Royal National Park. I samma stund började det spöregna. Jag hade inte spöregnkläder på mig. Ett paraply däremot, men det gick sönder. I vilket fall så envis som jag var att få min promenad gick jag barfota över en strand - i ösregn o började därefter kämpa mig igenom denna blöta lågväxtliga terräng. I en timme ungefär sen gav jag upp, gick tillbaka till bryggan o soltorkade 50 min tills färjan kom igen (jag var ännu inte torr, mina kläder blöta som om jag hoppat i havet.) En halvlyckad  dagstripp men det spelar ingen roll! Jag är stolt för jag genomförde den helt själv! På andra sidan jordklotet dessutom!!"


[YouTube - Färjan avgår från Bundeena: http://www.youtube.com/watch?v=m9lkX6OUiAM]



Jo, Mahler, känner igen lite mer, men vad var det för inspelning som jag hörde en gång för så länge sedan och som jag lyssnade på i flera veckor - månader och lärde mig älska varenda ton? Kanske står det i någon gammal dagbok. Jag hade köpt en Sony Walkman, en otrolig lyx på den tiden, men musiken betydde så mycket och jag ville lyssna.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards