Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Th - 18 juli 2010 00:43

Hemsk värmeperiod


Det är så egendomligt.


Endast 22 grader varmt ute, men jag var alldeles kladdig, huden verkade inte tåla minsta tygkontakt utan obehag. Troligen är det en betydande luftfuktighet. Men här i Stockholm har vi inte sett något regn eller hört något muller från Tor och hans hammaraktiviteter.


Så jag gick in i duschen, kallt sötvatten, inte havsvatten eller sjövatten med läbbiga exkrementer från alla möjliga varelser.


Nu sitter jag och torkar och känner mig en aning bättre.


Har läst Marja-Liisas underbart trevliga kårsdragskallelser, jag unnar verkligen alla Kårsdragare att någon gång i lugn och ro få studera denna förtjusande kårsdragshistoria. På den tiden fick vi ett brev med posten en gång i veckan, bara det, år ut och år in, riktiga plitade föreningsbrev med allt som gällde nu och framåt i kårsdragstiden. Förändringen är nästan omöjlig att förstå när man jämför med moderna tiders efemära epost.


Ritualen vid intagning av medlemmar var den att ett förslag meddelades och om ingen invändning kom in antogs volontären. Flöjtvolontären Marja-Liisa omfrågades i april 1980, blev snart medlem och sekreterare och hennes gyllene sekreterarår var 1981 - 1983.



Antivirus



Så laddade jag ner avast som tjatat och tjatat och tjötat och tjatat om att gratisprogrammet tagit slut. Men ändå är jag inte hundra på att det är sant, en farlig lucka där, not so nice, fågelbajs.


När detta är sparat ska jag starta om och hoppas gud har fixat saken.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards