Direktlänk till inlägg 25 september 2011

enformiga dagar

Av Th - 25 september 2011 19:05

Stolen vid datorn har gått sönder, så jag får laga den.

Så tar jag en bit ur kylskåpet.

Sätter mig att skriva några briljanta bloggsidor.

Går på toaletten.

Står och funderar en stund.

Tar upp gitarren och komponerar några fina stycken till ett TV-progam.

Går till mikrougnen och värmer några köttbullar som jag tagit ur frysen.

Går in i badrummet och duschar.

Sätter mig vid datorn igen och skriver lite.

Tar gitarren och börjar komponera en etyd, men gitarren går sönder, så jag måste laga den.

Går och lägger mig.

Sover.

Går upp.

Sätter mig vid datorn och skriver en bit på en novell.

Tar en bit ur kylskåpet och värmer i mikron.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Märker att toaletten gått sönder, så jag går in i badrummet och lagar den.

Går in i köket och äter något.

Lagar datorstolen som gått snder igen.

Står och funderar en stund.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Känner mig ensam.

Går och lägger mig.

Sover en stund.

Stiger upp och sätter mig vid datorn och skriver ett stycke.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Lagar toalettstolen som gått sönder.

Går på toaöetten.

Tvättar händerna.

Komponerar ett stycke för gitarr.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Går in i badrummet och gör rent i duschen.

Går ut till datorn och tänker skriva en bit på min roman, men stolen har gått sönder, så jag måste laga den.

Går och lägger mig.

Sover.

Tar upp gitarren och börjar komponera, men gitarren går sönder, varför jag blir tvungen att laga den.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Går på toaletten.

Går ut i köket och äter en bit.

Blir trött och måste vänta en lång stund.

Står och funderar.


Och inte får jag särskilt mycket poäng för allt mitt arbete.

Berättade jag att jag vid ett flertal tillfällen också svabbat golvet i badrummet?





 
 
Ingen bild

A-K

25 september 2011 19:23

Det var ett riktigt briljant blogginlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards