Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Th - 19 mars 2011 08:38

Långsamt har jag kommit till insikt om denna sak, som till en början kändes diffus och opåtaglig.


Jag konsumerar i genomsnitt två 300 grams askar extrasaltat Bregott i veckan, en i bästa fall utmärkt produkt.   

  


På framsidan tydligt märkt med förpackningsdatum.


Idag är det den nittonde mars 2011. Min senaste bregottförpackning är märkt elfte februari samma år. Den förpackades alltså för över en månad sedan.


Loppet är kört.


Något händer inne i asken, vare sig den är öppnad eller ej.


Smörprodukten smakar pyton, den autooxideras eller omvandlas på något annat sätt..


Jag ha funnit att Bregott inte får vara äldre än tio dagar, när jag träffar på en ask som är förpackad så nyligen är det lika bra att utropa BINGO.


Jag har pratat med producenten Arla om detta, men dom upplyser om att de inte har någon kontroll över när i det här fallet ICA-handlaren lägger ut sina varor till försäljning.


Den här senaste asken som kostar över tjugo kronor måste jag alltså slänga, det känns bittert och jag har inte råd med det.   


Enda botemedlet tycks vara att passa på med olika butiker och kolla märkningen.


På förpackningen finns också en BÄST FÖRE märkning, den ska vi inte ens tala om.


Tala med din ICA-handlare om saken. Du kommer att stöta på motstånd, den profithungriga affärsmannen kommer att hävda bäst-föredatums obestridliga giltighet i sin säljförödmjukelses smala fåra.

Men STÅ PÅ DIG!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards