Alla inlägg den 6 september 2010

Av Th - 6 september 2010 08:33

Man klagar och gnäller.


Ja, jag vet, vad hjälper det. Man måste klara sig, vara positiv, jag försöker.


Men för min egen skull ska jag spara det här till andra tider.


Jag var nere på Daglivs för att köpa kaffe.

Passade på att samtidigt göra lite impulsköp. Bara små, billiga saker, ingenting över tjugo kronor.


När jag betalade i kassan blev jag debiterad 181 kronor, ETTHUNDRAÅTTIOEN KRONOR ALLTSÅ.   


Jag låtsades som ingenting, stoppade ner varorna i ryggsäcken.


När jag kom hem tog jag fram kvittot. Kaffet var väl det dyraste, 37.90 för en vacuumpåse Nescafé lyx. Men det räcker länge.


Övriga varor kostade under tjugo kronor, typ 17.90, 17.98, 19,92, ack dessa gränspriser. Det var länge sedan jag automatiskt förkortate uppåt till närmaste jämna heltal, jag har lärt mina barn det också, i varje fall hoppas jag det.


Men så var det en post som avvek, 68.25! ALLTSÅ NÄRA SJUTTIO KRONOR!


Jag hade stoppat ner en liten bit lagrad västerbottenost, som är mycket ätbar, en favorit, bitarna låg så frestande i en särskild korg.

Inga priser på förpackninarna, det är dålig stil, dom sparar väl in pengar på det.


Nåja, den räcker ju ett tag om man är rädd om den.


Så nu ska jag ta en Kajsakopp kaffe med Wasa sport, mycket smör och lagrad Västerbotten. Angenämt!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards