Alla inlägg den 7 november 2013

Av Th - 7 november 2013 13:48

Kanske det värsta jag varit med om i mitt liv.

 

Mitt liv gick från gladaste lycka till den mörkaste förnedring och kränkning  på en sekund.

 

Jag befann mig på en fest av den vanliga typen. Någon hade föräldrafritt och det var i början av kvällen. Jag minns inte var, inte heller vem som bodde där, men jag har ett stark känsla av att det var en tjej. Hon tillhörde dock inte det närmaste gänget.

 

Vi hade hunnit bli några stycken, men det var endast i början av kvällen, och festförväntningarna var stora som vanligt. Jag minns inte om det fanns något att dricka, men troligen inte, sånt var svårt att få tag på, och det hade inte kommit in i våra liv ännu. Någon gång hände det väl att någon fick tag på en flaska vin, det var för det mesta alltför dyrt att gå till systemet. När spelningarna kom hände det väl någon gång, att man köpte sig en liten flaska Johnny Walker.

 

Jag hade fått syn på lägenhetens trevliga badrum, och frågade om jag kunde ta ett bad, åjo det gick väl för sig. Detta var ett infall som inte var vanligt, men nu kändes det positivt och lämpligt. Det var en lägenhet som jag aldrig tidigare besökt, vilket ju också var rätt vanligt, vi hamnade hos än den ena och än den andra, när ryktet spred sig om att det var föräldrafritt, gick det undan, det kunde hända att många personer samlades sådana kvällar, det hörde till stilen. Det var ett liv dolt i livet, respektive föräldrar anade sällan eller aldrig vilka mängder gäster som befunnit sig i hemmet på lördagskvällen.

 

Men nu skulle jag alltså bada i det stora badkaret i badrummet. Jag tog det lugnt, det fanns ingen anledning till stress, jag tappade upp vattnet, tog av mig kläderna och steg ned i det sköna, varma vattnet, mediterade lite i förväntning över den kommande festkvällen.

 

Efter ett tag hörde jag ett tisslande utanför dörren. Jag brydde mig inte, det fanns inga misstankar om något oegentligt.

 

Men plötsligt öppnades dörren och flera personer tittade in, några fnittrade. Någon hade hittat den lilla reservnyckeln som man kunde öppna vissa dörrar med, det var som en insexnyckel. Där satt jag alltså mitt i badvattnet med dörren på vid gavel!

 

Jag gav upp ett vrål, och vräkte ut så mycket vatten jag kunde på de nyfikna, och jag fick dem att dra sig undan.

 

Upp ur badet, torka av mej på närmaste frottéhandduk, på med kläderna, och väntade en stund tills jag tyckte att tasslandet utanför dörren tycktes ha upphört.

 

Jag smög mig ut och åkte hem, fullkomligt förkrossade av den förödmjukande kränkningen.

 

Mitt liv fick sig en total knäck den dagen.

 

Åren gick och jag gladde mig åt deras frånfällen, som dröjde i många år.

 

Nu skulle jag tro att ingen har någon minnesbild kvar av den fruktansvärda upplevelsen, men visst händer det att jag vaknar av onda mardrömmar.

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards