Alla inlägg den 10 november 2013

Av Th - 10 november 2013 18:02

Det var på vägen hem i den ljuva vinterskymningen.

 

Ett ungt par korsade gatan, och vi hörde kvinnan säga något.

 

Vi tittade in i den moderna konsumbutiken, den som en gång var nära nog en lågprisaffär med trevlig personal, som gärna svarade på frågor.

 

Den vänliga gamla tanten i kassan till exempel, som alltid öppnade äggkartongen för att kolla, att där inte fanns några trasiga  ägg.

 

Jag ställde mig på tå för att nå upp till äggen, som numera har uppnått fantastiska prislägen.

 

När jag kom hem plockade jag ur allt ur kassen: bananer, mazariner, kaffepulver, vaniljsocker, snabblösligt bitsocker, apelsiner, rabarber, filmjölk, sidfläsk, karamellfärg, matolja, konfekt, ströbröd, vispgrädde, blockchoklad, bakpulver, skokräm, sodavatten, flaskborste, kollegieblock, bic-pennor, maskeringstejp, brylépudding, fläskkotletter, tomater, salvia, lagerblad, hampsnöre, mjölk, ägg, ost, rakblad, köttbullar, makaroner, buljongtärning, potatis, sytråd, köttfärs,batterier och crème fraiche.

 

När jag kom hem, såg jag att hon hade glömt att kolla.

 

Ett av äggen var trasigt!

 

Den affären besöker man aldrig mer.

 

  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards