Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Th - 17 mars 2010 09:24

En sensommardag när vi skulle resa hem från Tuppekärr. Där nere på en gammal stubbe i vegetationen växte denna lilla sprödskivling.


Jag har den som skrivbordsbild nu igen, och har haft den av och till i många år.


När den engelska damen (Jayne Gillam) fick se bilden utbrast hon spontant: There is a fairy in the bottom of your garden. Så vackert.


  Jag måste naturligtvis ta reda på när det var, ett nytt problem i vår tid, hur hittar man alla sina bilder? Någon som har ett tips?


Återkommer... ja, bilden togs av Thom Bergh den 12/8 2004 kl 13:19 med en Fujifilm Finepix 2600 Zoom

Av Th - 17 mars 2010 07:43

Detta är helknäpp. Mina jävla glasögon har kommit bort.

Det skedde för en timme sedan, och det skedde i det här rummet.

Jag gjorde den vanliga, men i det här fallet uppenbarligen livsfarliga åtgärden, att byta till terminalglas när jag satte mig vid datorn för att lägga in nägra länkar i en blogg.

Helt vansinnigt sjukt och jag förstår att någon är ute efter mig för att få mig att  hejda mina aktiviteter.

Jävla idioti.

Någon skrev i morse klockan fyra ett epostbrev med texten på sista versen i Loch Lomond som jag inte riktigt kan tyda. Jag frågar dej nu, vet du exakt vad detta betyder:


Where the wild flow's spring and the wee birdies sing
And in sunshine the waters are sleepin';
But the broken heart it kens nae second spring,
Tho' the waefu' may cease frae their greetin'


Nu lägger jag in ett kontaktformulär i sången och hoppas att någon som lyssnar kan ge en upplysning. Skriv i formuläret så får jag automatiskt ett elbrev om saken, tack på förhand!


Här sången


Men glasögonen förblir saknade.

När jag hittar dem ska jag skapa en egen speciell glasögonhittarbloggsida.


Detta är vansinnigt sjukt, ett förbanna jävla attentat...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards