Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Th - 18 januari 2011 23:55

Visste du?


Att om man tar sju st goda prinskorvar,

och kokar dem försiktigt i lätt saltat vatten i sju minuter utan att de spricker,


och i detta goda buljongspad med smak av de rökta små korvarna


kokar lagom mängd spenat,


och tillsätter någon buljongtärning


och smakar noga av med salt och peppar,


reder med lite mjöl och mjölk,


och absolut inte tillsätter lök eller vitlök, nej fy fan på lång stång,


och serverar med hårdkokta ägghalvor,


så har du världens godaste och mest matiga soppa?


Det fick jag veta av Birgitta Esping!

 






Av Th - 18 januari 2011 09:39

Ännu klockan åtta var det luciamörkt. Folk tittade på morgontv med kaffe och stearinljus. Godståg spårat ur vid Bräcke, ännu ett elände med det svenska järnvägsnätet. Dålig stil. Fem grader varmt, snön bara rinner bort och efterlämnar grus i olika dimensioner och färger, klart otrevligt.


Kravaller i Malmö. Ändå finns det folk som förundras över SD-statistiken...

http://status.st/


Grubblar ännu på katalogisering av alla mina bilder som de nya digitalkamerorna fört in i mitt liv sedan över fem år. Man har naturligtvis sparat för mycket. Vid varje kameratömning en ny bunt på 10-100 bilder. Men några nyckelmotiv vill man ju hålla reda på. Kanske är det bästa att söka i ett worddokument? Det vore ju möjligt med hyperlänkar i ett webdokument förstås...


Fast det gäller ju inte att slå upp fotot i första hand utan fastmer att ta reda på var man ska leta... på en hårddisk? EN DVD? Det finns några att välja bland.


Har funderat på inramningar av mina oljemålningar. Lite ledsen för att den lilla konstbutiken på Rörstrandsgatan försvann, det var väl strax före jul nångång. Undras vem det var och vart han tog vägen. Mannen hade begränsade öppettider, men satt där ibland, hade en del konst i skyltfönstret också.


Lite irriterande huvudvärk, hade troligen migrän i natt när jag sov, jag har den där störande efterkänslan med det stora tinnitusbruset, trist.


Två idéer till arr, när ska jag ta itu med dem?


När ska jag städa färdigt...





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards