Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Th - 20 januari 2011 12:02

I dag till Karolinska klockan 13:05. Man fasar. Vad är det nu dom har hittat på?

Har kommit en bit på katalogiseringsproblematiken beträffande kamerabilder.

Tror det blir bäst med htmldokument, ett för varje plats (Extern HD, stationär HD, VD, DVD, fotopärm). Man får konstruera entydiga nyckelord för det viktigaste.

Det superviktiga målet är ju att hitta saker.

I går gjorde jag en utredning om digitaliseringens möjligheter och problem. Problemet är gränssnittet dator-människa. Man får inte bygga upp en övertro på möjligheterna, då drunknar man. Mycket finns ju gjort i projekt Runeberg, tack och lov för det. http://runeberg.org/

Pratat med Roland om korvtillverkning.

Det finns några sorter man gärna vill pröva: bräckkorv, leverkorv, fläskkorv, medvurst, och sist men inte minst gåsleverkorv till svartsoppa, det var länge sedan det ingick i kråset.

För min del också en längtan till barndomens fiskfärs, det har jag inte sett på länge.

Och vart tog paltbrödet vägen? Denna läckerhet med vitsås och fläsk.

Det gäller nog att inte vara överambitiös, en hel del läckra produker finns ju i handeln om man bara hittar dem.

En ur-för-länge-sen-gammal kompis mejlade i går, jag svarade, sedan inget mer, vi får välan se. Han hade googlat på tradjazz och hittat mig.

I dagboken från Timmerdorfer Strand en notation: skriv till Kerstin, Sjöhagen, Blidö! Kanske det var Sjöhagen vi körde till den där sommaren för länge sedan? Man skulle kunna fara dit med fotografierna och leta...


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards