Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Th - 22 januari 2011 12:24

Jag har biljett till den stora fest- och avskedskonserten med och för Bosse Johansson.

Vi har länge sett fram emot denna konsert som äger rum i Filadelfia på Rörstandsgatan 5 klockan 15 - 18.


Alltför lång tid, men det lär vara en paus i mitten.


Men klarar jag detta?


Visst är det underbart att höra och se dessa stora körer med Adolf Fredriks flickkör i spetsen och massor av körtanter, men...


Saken är den att jag snorar och nyser och känner mig allt utom möjlig att sitta tyst och lyssnande, Ibland är det ju relativt piano också.


Tre timmar är ändå bra mycket för vilken konsert som helst. Som tur är bor man ju i närheten och kan väl slinka hem i en paus.


När operan kör Wagner brukar de ha flera pausar och ju äldre man blir desto bekvämare vill man sitta.


I går gjorde jag omelette Provencale med epinache d'Anglais. Jag är inte säker på om spenaten ska placeras inne i själva äggsmeten, så det blev väl en blandning. Visst var det gott, åjo.


Funderar mer och mer på katalogiseringen. Börjar alltmer grunna på om jag ska satsa på länkar i mitt system. Kanske skaffa en rejäl extern HD som rymmer ALLT?


Nys, nys.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards