Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Th - 14 oktober 2011 01:46

Vilket drömjobb! Smyga på bakifrån som om man inte syntes alls, så nära som möjligt, lyssna och anteckna...


Povel Ramel kostade på alla kändisar, med anknytning till knäppupprevyerna, på stor jubileumsfest på restaurang Maxim på Drottninggatan i Stockholm.


Han engagerade Kårsdraget att spela diverse mystiska, skumma eller störande element.


Jag, Thom Bergh, tilldelades ett plommonstop, ombads klä mig i en lång rock med uppfälld krage, mörka glasögon, anteckningsbok och penna. Uppgiften var att skumt smyga sig på gästerna bakifrån och låtsas anteckna vad dom hade för sig eller sade.


På så vis kom jag nära alla kändisarna som under fnittrande glada tillrop förskräckt utropade sin skräck "nej, usch, hu, nu kommer han igen den där...", "Får vi se, va skriver du?.."


Andra kårsdragare låtsades föreställa misslyckade pressfotografer (stå ivägen mitt framför motiven och undra vilken bländare har du?), eller att bara gå omkring och råka stå ivägen, någon skulle ligga med intravenöst etanoldropp (whisky) för att reglera alkoholbalansen, andra var kypare som bar sig ytterst märkligt åt genom att själva provsmaka vin, servera jordiga morötter eller duka av genom att vira in allt i duken och släpa iväg.


Det var sannerligen en total helkväll.


 

// Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards