Alla inlägg den 2 april 2013

Av Th - 2 april 2013 20:51

Följ mina  3 gyllene regler, och jag garanterar att du kommer längre än du anar:

  • Undvik att klaga och gnälla på sådant du ändå inte kan kontrollera.

  • Skriv vänligt, snällt och med respekt.

  • Tänk efter om det du skriver verkligen behövs.

Dessa regler har jag följt i hela mitt liv, och jag kan lugnt konstatera att jag hittills levt ett lyckligare liv än någon annan jag känner.

 

Idag har jag bakat Margits supergoda lyxvetebröd. Jag levererar gärna receptet till den som vill.

 
Kaffe med dopp.



Och glöm inte Mesosaurus, en liten 30 cm lång vasstandad sötvattenödla som levde i perm för några hundra miljoner år sedan. Den har teckningen gjorde jag i morse:

 

Denna lilla ödla, med simhud mellan fingrar och tår, var duktig på att simma och fånga fiskar i älvar och insjöar med  den mångtandade näbben, men kunde sannolikt också krypa upp på land ungefär som havssköldpaddor gör. Fossil är påträffade i Afrika och i Sydamerika, som på den tiden var en enda kontinent, Gondwanalandet, kanske har du tänkt på att Sydamerika och Afrika passar ihop som pusselbitar?

 

 

Idag har jag  också bytt vatten i akvariet till alla 25 Tanychtus förtjusning.


// Thom

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards