Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

En konsternerande värld

Av Th - 18 oktober 2011 21:54

Jag vet inte vad som är värst, men måste väl erkänna att det finns en hel del fantastiskt trevligt och underbart.


Antingen det man ser, det man anar eller det man inser.


De med insikt om sitt eget liv byggde så småningom upp en gigantisk historia som här och där lämnar sina spår.


Några hittade på gudar, och andra bestämde att man skulle tro på dem.


En kristendomslärare var en baddare att reta gallfeber på elever, som inte klarade att argumentera med honom


Internet har lärt folk att tycka saker.


Man kan tycka om det mesta, i alla ämnen och ämnesområden.


Några tycker att man ska äta med pinnar.


Några tycker att spindlar och maskar är äckliga.

Några tror på saker.

Några slår ihjäl dom som tror på fel saker.

Några håller slugt käften och smyger stilla i korridorerna.


Men jag, jag vet hur det är, jag.


Några älskar blommor, några sticker sig på taggarna.


Några kan inte mjölka getter.


Några tycker att katter är gulliga.


Andra äter katter, i Belgien tog katterna nästan slut under andra världskriget.


Någon bjuder chefen av elakhet  på hans katt med gräddsås och gélé. Chefen visste inte att katternas revben är runda till skillnad från kaninernas.


Sedan fick chefen veta att han varit med och festat på sin katt med de runda revbenen.


Några skrattade. Chefen drog sin pistol och bar sig åt.


I Albanien utrotade man alla katter, därför att de åt mat som befolkningen borde haft.


Miljoner kineser skrämde småfåglarna med dukar och andra tygstycken, så att de inte vågade sätta sig och sedan föll ner av utmattning och dog.


Jag har inte hittat på det jag vet och minns och sett med egna ögon.


PROSPICITO TECUM TACITUS, QUID QUISQUE LOQUATUR: SERMO HOMINUM MORES ET CELAT ET INDICAT IDEM.


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards