Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Th - 7 mars 2013 23:37

Ont i huvudet. Kroniskt.

Trött på det mesta.

Programmen bär sig åt.

Kommer inte in på NAXOS.

Trots att jag idag vandrade ända ner till Statens musikbibliotek nu omdöpt till Statens musik- och teaterbibliotek.

 

Tror jag.

 

Teater har aldrig intresserat mig. Varför blandar man så disparata ting? Är det för att spara ännu mera pengar på konsten?

 

Om det ska fortsätta så här, känner jag de suicidala tendenserna växa. Vad är det för mening, när alla ser skutan styra mot undergången, men ingen lyfter ett endaste minsta lilla finger för att göra något åt saken?

 

Alla mina tjänare och pigescher är sjuka.

 

 

Jag orkar inte längre. Jag orkar inte ens gå och lägga mig. I går låg jag och vred mig halva natten utan att kunna sova. Det är så trist, så fattigt, så outhärdligt.

 

Många andra har det värre, och många tror att Jante är en person.

 

Medges dock att den långa, trista, fula, torra väderleken nog har en rätt negativ inverkan.

 

Fem veckor till Augusti...   

 

Hej, hej. Jante är inte en person, Jante är en plats. Kan man lura en plats?

 

      

 

 

 

 

Av Th - 7 mars 2013 04:31

Tomglas.

 

En oväntad bild. Beslöt släpa mig ner till Konsum för att köpa kaka, och tyckte det vore lämpligt att lämna de nio tomglasen. Returglas heter det kanske. Eller returplast.

 

Det blev en föresats. Ein Vorsatz.

 

Skorna på. Halsduk, jacka, luva och handskar. Det är märkligt kallt som attan ännu, bara att acceptera.

 

Ser snön ligga i stackars magra, skitiga strimlor runt kanterna, under cyklarnas hjul och vid parkernas gränser.

 

Stilla traskande uppåt Konsum, vid hörnan en sötis med tårar i ansiktet så allvarligt pratande med en kille. En liten tjej av den sorten som bara har att välja, om hon klarar livet i gatljusens begränsade sken.

 

Rutinerat in i Konsum, tog kundkasse och lotsade mig genom hyllorna upp mot tomglasmaskinen. Passerade ett par provocerande gastrocnemia capita, vars innehavare verkade alltför väl medveten om sin framtoning.

 

Framme vid maskinen en tjänsteman som meddelade nåt. Jag insåg det var att maskinen för första gången var trasig, men inte fan hörde jag. Det var dock så, den skulle bli lagad i morgon bitti. Vad gör man nu? Jag kunde lämna glasen, men det kändes dumt, jag tar hem dem igen, vilket i och för sej kändes lika dumt. Just Konsums rätt komplicerade maskin är annars den bästa i området. Knepiga saker, dom ska ju klara att skilja både det ena och det andra.

 

Strosade runt i vilsenheten, fann en påse Buffalo Wings, som man alltid kan plocka fram några till mikron, enkelt och gott. Tog några Snickers och en rulle Brago också och genomförde köpet.

 

Hem i nerförsbacken, lilla sötisen stod kvar med sin kille, nu tätt intill på tå i en lång, öm kyss.

 

Ännu huvudvärken, det är ödet, det är nej. Jaha.

 

Sov gott.

 

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards