Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Th - 14 maj 2011 19:24

SORUM startar inte. Varför?

Varningstecken en tid att man fått bilden med "Starta Windows normalt".

Kanske kan det vara något med boot-inställningen, men va??? Oroande och förstås väldigt irriterande, tyck synd om mej...   


Mycket Quarneval idag. Imponerande. först neråt Odengatan, sedan tog jag ödslig T till Stadion, kom dit just som bil 18 passerat.


Många Quarnevaler har betytt mycket för mig i mitt lyckliga liv, kanske detta var den sista. En gång för  länge sedan med Kårsdraget i flera mycket glada Quarnevaler. Aldrig några speciella relationer vad jag minns, men mycket jam och mycken spelglädje, verklig livsglädje, på den tiden man orkade.


Det är stora grejor.

Imponerande organisation och disciplin.


Elli o Jocke cyklade iväg tio i sex i morse, vinkade glatt.

Denise vid den gula fheuseribilen gick och vaktade sin cykel vid slutmålet, en mycket vacker flicka, fröken Fuglesang, som har nära till ett leende.

Också imponerande och fantasieggande med till synes gamla rävar från Chalmers, stora sladdriga, gråskitiga labrockar med stora extrafickor och texter på ryggen CCC. Jag såg aldrig Envoys vagn, kanske dom inte orkade ta sig med i år.


Det är för övrigt allför lätt att glömma eller förbise det enorma arbete och idékläckande som under lång tid ligger bakom denna quarnevalsverksanhet. Man klarar inte riktigt  att ta det till sig, allt. Om man stannar upp occh tittar på de glada deltagarna, allt vad som skrivits på ekipagen, och alla mer eller mindre kryptiska budskap, finner man oftast något både roligt och stimulerande och får med sig ett gott leende i hjärtat som kan vila kvar i långa tider.

Tack för att ni finns!   


Ett vanvettigt ösigt salsaspel med massor av folk i släptåg vid Östra station, tjut och rytmer, flaggviftande som kraftig sjöbris över en skärgårdsfjärd. Där i publiken Maria Tham, hon borde väl ha varit med Kårsdraget i Linköping.


Sedan T vid Östra station till T-centralen till Odenplan, byte till Sankt Eriksplan och hem. Trött och lite vemodig. Idag 6308 steg blev det...


Men jag måste ha igång datorn, där finns allt oerhört intensivt arbete sedan flera månader.


Att Mårts fått med Sverige till final mot Finland i ishockey-VM är högst imponerande, matchen går i morgon söndag klockan åtta e.m i TV 3.


Ledsen över svikande vänner och medmänniskor, man kanske inte längre är värd en omtanke? När ger man upp? Tacksam över hjälpande deltagande också, det är så varierande.   


Ännu mycket upprörd över mordet på Bin Ladin, det var sinnesjukt, kanske det jävligaste man hört sedan mordet på Saddam Hussein. Var finns de skallande protesterna?


Folk e inte kloka.



Av Th - 14 maj 2011 11:06

Min dator har helt upphört att fungera.

Jag kan inte komma in på SORUM där allting finns.

Detta skriver jag i en laptop i VARUM (vardagsrummet).

Det mesta finns förstås uppbackat, men något av det senaste måste väl göras om.

Det värsta är att jag misstänker den centrala hårddisken, vilket vore det värsta. Jag hade planerat köpa nytt ljudkort, men så what när all väsentlig programvara ligger på SORUM (sovrummet).

Nu gäller att hitta mina länkar: affischen

Usch, jag är så förtvivlat ledsen...


Ny dator.. måste ha något som kan hantera SATA hårddisk och gott om minne. Hastigheten inte så kritisk. Jag har ju bra CD-spelare, behöver många USB...

VEM HJÄLPER MEJ? vad kostar nya numera? Inte ska det då behövas mer än 5000 SEK.. Men jag vet ärligt talat inte vad det är för fel, fanskapet startar inte ens i felsäkert läge, vilket kan tyda på hårddisktrubbel. Jag har rivit ut allt, damsugit och monterat igen, samma problem.. Bu hu huuuu :(




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards