Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Th - 4 juli 2011 07:13

Tvättstugan sedan sju i morse. På Bildskärmen den gamla bilden från Älgerören från den sjunde juli 1976.

  Den har så mycket. Dels att man faktiskt var där och dels själva omgivningen norr om Sandhamn och med Björkskärs skärgård  bortom sjöhorisonten. Och sist men inte minst, den häpnadsväckande tydliga diabasgången nere till vänster i bilden, som ett skolexempel.

Det mest märkliga med Älgerören är dock upplevelsen av att ha varit där TVÅ gånger. Hoppas jag får tag i Mari och att hon har hittat loggböckerna, så att man kan titta efter. Men det är väl inte mycket att hoppas på.


Suck.


Nu kommer migränflimmer igen, är det trötthet? Är det allmän stress och utanförskap?


Sovit illa i natt, drömt om den försvunna mobilen.

Nu är det regn. Inte mycket, men fullt nog för att dränka sönder en mobiltelefon.


Och i övermorgon ryggmärgsprov.

Väl för fjärde gången, alltid lika jobbigt. Jag gör det uteslutande för min husläkares skull.

Om man kunde få någon vänlig själ att göra sällskap. Hade vidtalat Elli, men hon jobbar nu med sitt sommarjobb. Två terminer klara på KTH och sista tentan i biokemi högsta betyg dessutom. A i en sexgradig skala, tre poäng från full pott. Jag får väl ta mej till det såsom varande fadern.


Var ute hos Kajsa i fredags, också en trevlig upplevelse, men i botten förfärligt med en nästan trettiogradig värme. Nu är det bättre, knappt tjugo, det står man ut med och framför allt får man slippa den läskiga solen. Jag fick goda mackor med gurka och lejpa och kaffe. Var med henne i den gigantiska tvättstugan och passerade fula måsungar som hoppade omkring och pep med föräldrarna gallskrikande i höjden. Duktig idiot, vi vill er inget ont, det märker ni väl?


Konsum i Kärrtorp hade luftkonditionering, men ICA hade bättre. Vi var där, i Konsum, för att köpa sockermunkar till kaffet. På hemvägen var jag inne på ICA o köpte mjölk och filmjölk, så jag vet.


Konstigt nog har inte gatujobbarna synts till ännu, jag trodde dom började sju eller så. Gatan uppriven och stilla, dom slutade före två i fredags. Har lagt ner några slags plaströr. Dom är otroligt duktiga och har en högst imponerande know-howrutin med sina effektiva maskiner.


Kårsdragarna har återkommit från turnén. Konstig utveckling det där. Allmänt glam troligen, men säkert fasansfullt trångt i en stor buss. Det märks att medelåldern sjunker. Inte särskilt seriöst verkar det. Från och med tionde året bodde vi alltid på hotell. Det var anständigt och trevligt på alla vis. Glömmer aldrig frukostbuffeerna med kaffe, mjölk, rostat bröd och marmelad.



Jag har kommit en bra bit med LÅTEN.

Men som vanligt finns det ingen ljudenhet i systemet när man startar datorn på morgonen. Det blir till att ominstallera ljudkortet. Helknäppt.

Jag hyser dock förtröstan om att det kommer att ordna sig. När jag blir rik blir det nya resurser, med modern mjuk- och hårdvara. En datamaskin utan ljud är en dålig arbetsplats för en kompositör.


Dags att titta till tvätten nu.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards