Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Th - 3 juli 2011 18:05

Jag gick till graven för att kratsa rent.

Fantastisk mängd mossa och skräp i de infrästa bokstäverna och siffrorna.

Lade mig ner på marken och satte igång. Det var rätt hårt arbete, men efterhand fick jag fram tecknen något sånär. Mossan har verkligen bitit sig fast.

Hej, alla barnbarn, här finns mycket att göra om andan skulle falla på!

När man ligger där och kratsar med en smal mejsel, är det många tankar som passerar.

Till slut orkade jag inte längre,  blev alldeles stel och öm i händerna.

Men texten syns nu som avsett var.


Läs om Gustaf Berghs webb här!


Så resa sig.

Det gick nästan inte alls!

Jag orkar inte resa mig själv, det är fruktansvärt, musklerna bär inte. Till slut lyckades det , så pinsamt, så löjligt.

Jag tog några bilder och gick sedan därifrån.

Nästan framme vid Karolinska finner jag att mobiltelefonen inte ligger i högra skjortbröstfickan som den alltid brukar göra.

Jaha, den har väl fallit ur vid graven.

Vandrade tilbaka, puh, tröttare den här gången.


Men ingen  mobiltelefon vid graven.

Hur är det möjligt? Den KAN bara glida ur om jag böjer mig djupt eller lägger mig, i och för sig har det aldrig hänt förut, så jag utgår från att den är kvar hemma.

Promenerade åter till Karolinska. Köpte ett wienerbröd och tre dl mjölk i pressbyrån.

Satte mig i sjukhusentrén och åt. Stegräknaren ändrat sig 3520 steg, jag hade gått ungefär 3,5 kilometar alltså.


Mitt emot stod en vacker, ung kvinna med en alldeles ny bäbis i famnen. Hon såg ut som alla nyblivna mödrar, petade på den lilla sovande varelsen och såg milt lycklig ut.

Hon väntade uppenbarligen på sin karl, som kom i bil efter en stund.


Jag tog bussen, köpte mjölk och ett paket kokt smörgåsskinka i ICA Sankt Eriksplan.


Gick hem och letade efter mobilen.

Jag fann den inte.

Shit.

Va fan gör man?

Konstigt nog blev jag väldigt sorgsen över denna oväntade information. Jag har haft mobilen i över ett halvår, men nu är den borta.

Ringde några samtal, men inget svar.

En gåta. Vad har hänt?


  Så här ser gravstenen ut. Innan jag börja kratsandet var hela stenen täckt av mossa precis som det ser ut längst ner till vänster i bilden.

Pappa ligger på Haga norra kyrkogård i grav nummer 1335 Kvarter 19 A5, ifall någon vill dit och kratsa mer.


Usch vad jag är ledsen.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards