Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Th - 5 juli 2011 13:54

- I helsicke  heller, vaddå bön?

- Jo, provbe bara så ska du få se..

- Jag har inte bett om något, och tänker inte göra det heller.

- Va inte taskig nu, ett litet råd kan du väl palla med, åtminstone?

- Ja, Ok då.

- Kolla på bilden...

  

- Jaha? Och?

- Ser du inte, din dumma jävel?

- Jovisst ja, de OK.


Efter det är både gud och jag överens om att rhohohododendron bör utrotas på alla förekomster norr om Kastrup.

4173 nya step på stegräknaren för att gå ut till graven i duggregnet igen i morse. Men det var riktigt skönt.

Tusen surrande gravvårdare med sina gravvårdande maskiner och tusen oskyldiga fåglar.


Tur att man har en liten envis gud inom sig.




Av Th - 5 juli 2011 07:16

Har installerat ljudkortet TRE gånger:

NERLADDNINGAR - Terratec- senaste drivrutinen - klick - OK- OK- OK

next - next -install - ny maskinvar har hittats, i helsicke, inte ett knyst - börja om igen.

Andra gången fanns ljudkortet för inspelning, men för uppspelning fanns intet.

Tredje gången hördes ett litet klick. Kompositörens idealsituation.


Snyt, snyt.

Först efter tredje gången kom det något ljud.

Systemet haltar.


Vädret är dock idealiskt, så länge det nu varar: femton grader varmt och mulet.   


Ännu ingen aktivitet från gatujobbarna.


Mobilen borta, jag är så ledsen för det, trodde aldrig den skulle betyda så mycket, det fåtal kontakter jag har verkar ha upphört via övriga kanaler.


Var är folk?

Har dom rest bort utan att jag fått veta det?

Oroar mig löjligt för i övermorgon.

Snyt, snyt, snyt, samma som alla morgnar.


Har börjat stora disken som åsidosatts i flera dar.


Var är ni?

Wilhelm inte tid den här veckan.


Rolle påstod sig skulle elda ångbåt i helgen, kul för honom.

For ner till Karolinska och fick faktiskt prata med trevlig personal.

Förra ryggmärgsprovet var så länge sedan som 24 januari 2005.


Insåg att mobilen måste vara norpad av fåglar, gick ner till kyrkogårdsadministrationen och meddelade numret. För övrigt låter det som om signalen går fram, undras hur många okända meddeladen som kommit in dessa dagar? Hur länge räcker ackarna? Fan, det ÄR en gåta.


I går ringde Perre, det enda inkommande. Tyvärr irriterande och tröttsamt.


Eposten verkar utslagen, SURFTOWN meddelar om översvämningar i Danmark, kanske däri ligger något fel i systemt.


Men för några dagar sedan helt oväntat ett licensköp av  SCALAMUSICA, tackar för det.


Vad gör man med en försvunnen mobil? Ska man på något sätt anmäla saken? Kanske göra en polisanmälan för formens skull? Ingen aning.


JAG MÅSTE KUNNA TA MIG VIDARE, JAG FÅR INTE GE UPP!


Ännu inte ett knäpp från byggjobbarna, dom är väl på annan ort idag.

Har varit nere på ICA Sankt Eriks och köpt en croissant och mjölk.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards