Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Resan till Kärrtorp

Av Th - 18 maj 2011 12:11

Detta var den andra resan till Kärrtorp. Första gången var i vintras, innan jag ens visste Kajsas nya adress. Tågen till den grenen går i princip från Odenplan, men många turer går uppenbarligen så att de även passerar Fridhemsplan.


Vid Odenplan känner man inte igen sig, allt är ett enda stort ombygge vid denna gata i samband med citybanans sprängningar och arbeten. I bakgrunden "Läkarhuset" där Kårsdraget en gång framträdde på taklagsfest i sin tidiga karriär.

 


Väntan i tolv minuter på tåget. Köpte ett litet marsipanbröd i Pressbyrån.


Sedan så småningom Gullmarsplan - Skärmarbrink -Hammarbyhöjden - Björkhagen - Kärrtorp. Rätt snäll och trevlig resa.

 


Hittade Söderarmsvägen.

 


Vi gick ut och handlade i Konsum, senare på ICA också,

och åt en prima lunch på grillad kyckling med currymajonnäs, endivesallad med fransk dressing och petites paines. Mjölk.


Sedan kaffe och wienerbröd.


Passerade en rätt vidlyftig secondhand där Kajsa möjligen var spekulant på ett litet dragspel

 


Kanske kan man se lystecknen om tunnelbanetiderna med kikare från Kajsas fönster?


Hemma vid Sankt Eriksplan var det ösregn, för första gången på länge fick jag användning av mitt storartade Claes Olssonparaply under vilket jag kunde ta några torra bilder.

 


Så kom jag att tänka på en annan regnig men mycket kallare dag - nämligen SQUALP den åttonde maj 2010, i detta trista, kalla och blöta väder var Elli på sitt första KTH-evenemang och den glada men huttrande nunan glömmer man ej.

Hon fick låna mina SQUALP-vantar, det behövdes nog.

 

Detta var Maggans födelsedag den 17 maj, första gången jag inte var närvarande.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards