Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Th - 26 maj 2013 18:01

Idag söndag. Först nu vid datorn. Kon­stant helsikes huvudvärk hela dan utan avbrott. Tyck synd om mej. Jag vet inte hur jag ska komma ur det här.

Jag hatar fysisk smärta och lider. Äter alla sorters smärtstillande, det dämpar, men jag känner tydligt att det sitter där och molar.

 

Tror att det är Mors dag idag, sista söndagen i maj, hoppas alla barnen innerligt gratulerar sin mamma. Ganska fånig grej egentligen. Det är inget fel med att man tänker på sin mor, men det kan man väl göra när som helst, utan att butikerna ska vara belamrade med massor av morsdags­presenter och liknande.

 

Jag respekterar alla mödrar, som ingår i vårt naturliga livssystem där olika delar har sina naturliga funk­tioner.

 

När vi var små ritade vi teckningar och tänkte på vår älskade mamma säkert en hel dag, men det var ju på intet sätt så att vi glömde bort henne alla andra dagar om året.

 

Teckningarna måste väl ha initierats från vuxenhåll, och bestod mest av bilder med girlanger och festonger, och fat med bullar, rykande morgonkaffe och godsaker till älskade mamma. Det var för övrigt likadant med Fars dag. Sedan finns det ju tramsiga dagar för både det ena och andra.

 

Men jag gratulerar härmed alla mödrar jag känner. Det finns ju några närstå­ende, och jag hoppas som sagt att ni blir uppvaktade och understödda på alla sätt och vis!

 

Förlåt mej!

 

  

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards