Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Korv och dårhus

Av Th - 23 november 2012 16:52

Man riktigt känner hur det vibrerar och skakar i dårhuset som fosterlandet Sverige nu tydligen har blivit.


Som tur är har jag en medfödd talang för nästan obegränsad glädje och humor, som har lett mig genom många svåra situationer i livet. Detta varma och stora sinne för en humoristisk syn på verkligheten har styrt mig till att med pirrande glädje se fram emot ett eventuellt bra namn på nedan nämnda riktiga korvrätt.

 

Men först ett dilemma.

 

Stor konflikt i televisionen i kväll.

Jag hade tänkt gå upp till kompisen och kolla eftersom jag har tvättstugan full med tork just nu, och kompisens nyckel hänger anklagande på sin krok i garderoben. Jag har lovat att titta till hans blommor, och känner att det verkligen är dags i kväll.

 

Så jag tittade på en länk som anser sig visa dagens aktuelle TV-program. Reklaminfekterad förstås, men läser omedelbart några märkligheter efter att nu ha skapat ett nytt recept i min kokbok, på en riktigt läcker maträtt som går under den  speciella rubriken Svensk pølseret (Den rigtige!).

 

Så tittar jag på länken till Sveriges Rado TV.

Man finner en fetrubrik Gina Dirawi ”Jag har varit dum”.Jaha. Varför denna okända utlänning överhuvudtaget yttrar sig i den svenska televisionens programtablå är en gåta. Alldeles nedanför en kommentar av den tvättäkta juden Henry Bronett som likaledes yttrar sig i frågan, går ett steg längre och hävdar att fröken Durawi inte kan nöja sig med att vara dum.

 

Konflikten mellan judar och araber dundrar vidare. Detta har aldrig tidigare bekymrat mig ett skvatt, eftersom det bekymrar människor i helt andra länder, som vi rimligtvis inte borde ha ett smul med att göra.

 

En annan rubrik förtäljer att professor  Mohammed Fazlhashem tycker det är fel att jämföra islam med nazism.

 

Jag ställer några naturliga frågor och undrar samtidigt om folk är riktigt kloka, eller vad?

 

Hur kan det finnas en SVENSK professor i Sverige som är arab och anser sig ha rätt att yttra sig i judiska frågor?

 

Hur kan det finnas några araber i Sverige överhuvudtaget?

Hur kan det finnas några judar i Sverige överhuvudtaget?

 

Men OK, nu är det ju så att människor i rimliga mängder alltid förflyttar sig runt jorden och det må väl vara legitimt. Vad som däremot är oroande är de väldiga massor av individer som de facto SMITER, när det är krig och elände. Människor flyr och har alltid gjort det, men vidskepliga lagar som hävdar omvärldens skyldigheter är konstruktioner med ursprunglig tillämpning i andra tider och på andra platser.

Den som stannar och kämpar för sitt land, sitt folk, sin gemenskap, har vår stora sympati, ära och heder.

 

Hur kan man prata om nazister i svenska sammanhang, när nazismen ju är en sedan sextio år utrotat företeelse som existerade i Tyskland fram till andra världskriget, vilket Sverige aldrig på minsta vis var med i?

 

Gräver man vidare finner man häpnadsväckande iakttagelser.

Det finns arabiska krafter som strävar att döda alla judar. De hävdar att även om judarna gömmer sig bakom träd eller stenar, så ska träden och stenarna bli levande och tala om för araberna ett här bakom mig gömmer sig en jude.

 

Judarna å sin sida tillverkar eller skaffar sig vapen av de modernaste slag och skickar mot omgivande araber i avsikt att döda dem.

 

Sveriges television visar bilder på bomboffer och hysteriskt skränande kvinnor som beter sig som de har lärt sig, nämligen genom att slita sitt hår och sina kläder. Det är dem inte förment att slita sina kläder, liksom inte heller när den utländska fotbollspelaren sliter av sig tröjan när han haft turen att få en rund läderkula att nätt och jämnt dratta in i en fånig träställning och därmed göra vad som kallas mål. Men det är anmärkningsvärt att detta ska drabba svenska människor ända in i deras vardagsrum jämte en massa andra bilder som gör reklam för svält och elände i ännu avlägsnare landplättar som vi inte borde ha ett spår med att göra.

 

Den märklige svenske ministern Carl Bild uttalar sig än för och än emot.

 

EU, som bildades för säkert femtio år sedan för att förhindra krig mellan Tyskland och Frankrike, som vi i Sverige rimligtvis inte borde ha en gnutta med att göra, tvingar de tafatta svenskarna att ha stora, gula nummerskyltar på kossorna, och förbjuder vår urgamla fina utprickning av våra farleder med kvastar, slät- och kryssprickar. Nej till EU, det är destruktivt och gäller inte oss.

 

Att det ännu finns ett antal svenskar framgår tveklöst av att Sverigedemokraternas opinionssiffror bara stiger och stiger, eftersom förnekade svenska människor tycker att Sverige är bra, och att de nog helst vill vara i fred liksom under de senaste tvåhundra åren.

 

Som gammal vänsterpartist har jag väldigt svårt att sympatisera med SD, men har absolut inte den minsta svårighet med att inse sammanhangen.

 

Den stora konflikten handlar alltså om kvällens TV-program uppe hos kompisen. I TV 8 är det Midsumer Murder. I TV 1 är det världens nog bästa TV-program som någonsin gjorts, nämligen ”På spåret”. Det varar dock bara en timme, så man bör kunna koppla över klockan nio och titta en gnutta på rubrikerna i dårhuset. Samtidigt är det Norrmannen Skavlan, men  honom kan  man lätt vara utan. Där kan det hända vad som helst. Är det bra gäster kan det vara trevligt, men minst lika ofta rena dårhuset, och Skavlan själv, stackarn, måste oavbrutet vrida sig så att han tillfredställer alla uppkommande smakriktningar.

 

Det stora problemet som faktiskt existerar och aldrig upphör att förvåna, är vidskepelsens ännu år 2012 helt dominerande inflytande. Vad vi vill ha är religionsfrihet, vilket ska uttydas som FRIHET FRÅN RELIGIONER och inget annat.

 

Jag har nu sammanställt en första version av den danska svenska korvrätten, som jag hoppas att någon kan få glädje av. Att glädja sina medmänniskor är väl ändå en av de trevligaste hanteringar man kan syssla med, även i medvetenheten av att sex miljarder kommer att elimineras under de nästa tvåhundra åren, då vi väl rimligtvis åter har landat nere på normalpopulationen i vår utvecklingskurva.

 

Tvätten har nu torkat i  nära tre timmar, men torkrummet är långsamt, eftersom det är felbyggt, så det enda man kan göra är att vänta, om man inte vill klaga och gnälla förstås, men att klaga och gnälla ligger inte för mig, det är mycket bättre att vara positiv och att se saker från så ljusa sidor som möjligt. Gör det ni också!

   

 

 

 
 
konstit

konstit

25 november 2012 17:02

Språkförbistring igen... "Purløg" vill de flesta översätta med "purjolök", men är egentligen gräslök. Kul att du pr¨vade, och jag vill tro att du finner rätten en snabb, enkel och billig middagsmat som smakar helt ok.

http://konstit.dk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards