Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Th - 2 juni 2011 15:33

I det tidiga Kårsdraget sjöng vi jublande efter väl förrättade spelningar:


Nu ska vi på krogen gå

förti, femti, hekto få

den som kan på benen stå, får nya friska snapsar


Flickorna i backarna

dom går snett på klackarna

Den som inte flickan tar, har alltihopa kvar. (SKÅL!)



Vad hette melodin, någon som minns?

Någon som minns de saknade orden?


Efter några år byttes av obekant anledning den gamla melodin ut mot California Here We Come, kanske var det en önskan till mera jazziga rytmer (originalet är väl närmast en polka) vilket vi som hade jazzidiomet inplanterat redan från början tyckte var lite fånigt.

  Så här går melodin, vad heter den?


Av Th - 2 juni 2011 08:12

Just nu igång igen efter totalstopp.


Gick inte ens att få igång fastän allt var tillsynes korrekt installerat och uppkopplat. mus, tangentbord, bildskärm, skrivare, skanner, extern HD, Internet, kamera, extra USB...


Man inser att det kan finnas kallödningar och dolda glapp som bara tilltar med datorns ålder. Datamaskinens ålder.

Jag gillar ordet datamaskin på nåt vis.


Alltså, nya kortet ut, nya drivprogrammen bort, ska försöka med det gamla, suveräna Phase X24 fastän det knastrar.


Men jag måste skriva, komponera, man behöver egentligen inte alla tänkbara program eller fiffigheter för det.


Hållit på sedan sex i morse, igår sedan fyra!


Jenny ringde om adressen till Lyran. Ligger på Ålgrytevägen 90 i Skärholmen, många goda mackor och bakelser där. Vilken tur att jag skapade några webbsidor om Mälarhöjden, när jag bodde där den vackra sommaren 2007


Eftersom jag nu i alla fall kan blogga måste väl resten av systemet vara igång någorlunda.


Nu gäller det att få igång Phase X24...


Jag återkommer - Hej o hopp.


Vi får se.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Nu är klockan 09:38 och jag lyckades till slut installera PHASE X24, men som sagt var, fanskapet knastrar.    


Sommarlov kommer! Jenny (dvs Elli) också sommarlov, söker medlemskap i studienämnden på KTH, det klarar hon säkert, duktig tjej. Ja, hon är nu med i Studienämnden på KTH, Kemicum.


Nu diska och kanske käka en varm korv. Eftersom ljudet i varje fall FINNS i datamaskinen kanske jag tar mig ut och tänker ut någon bra sång. Man måste väl göra nåt som går att sälja också, det duger inte att bara komponera för hemliga ordenssällskap eller företagsjinglar även om de betalar bra, fast ack så sällan...


Men Jenny ringde, jag iväg att handla citron, sallad, gurka, tomat och hon tillverkade läckra räkmackor som vi åt till lunch med kaffe.


Har nu äntligen lärt mig hur man skapar bussar i CUBASE.


Det är kristihimmelsfärdsdag i dag, pratade med Kajsa som är förkyld.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards