Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Th - 12 juni 2011 08:43

Det är en aning svalare och finns chans till regn framöver.

Jag la in en ny bild

    

med de gamla glasögonen, inget att göra, detta är verkligheten, bara att acceptera.


Jenny föreslog tripp till Vik i dagarna, hoppas det kan bli av.


Denna månads mobilfakturor kommer att spränga alla gränser. Allt fler och fler människor använder mobilen, och vill man ha den minsta kontakt, måste man höra av sig.

Men många svarar inte alls, det känns slösigt. Man får ingen förklaring på var dom finns eller gör. En del är väl bortresta helt enkelt, min syster meddelade helt lakoniskt att hon var på Gotland. Så kan det vara att man inte hör telefonjäveln, det händer rätt ofta, tyvärr.


Jenny slog mig i schack i går igen. Verkar som om jag inte har en chans längre fast jag inledningsvis försöker. Under många år slog jag henne i luffarschack åtminstone, men det lär nog vara slut med det också.


Jag har gått igenom mina sjukdomsperioder de senare åren, ganska hemskt faktiskt.


Jag minns med vemod efterbehandlingsperioden med Sam Schulman och hans jättetrevliga assistentsköterska Anna S. Det var som en lycklig tid ändå trots alla provtagningar och sjukhusbesök. Man kände sig riktigt omhändertagen detta år 2002.


Hur ska jag nu nalkas resten? Vet inte.

Ska kolla med comhem vad det kostar med teleabbonnemang där i stället för Telia.


Nu känns det mycket som att det gäller tavlorna som står i Magnus källarutrymme, jag vet inte ens om jag har rätt epostadress, i varje fall får jag ingen kontakt den vägen. Dom är väl inte så vidlyftiga, men jag har kommunicerat med Jenny om att hämta i bilen.


Det kommer nog mera här idag, beroende på avd som händer.


Igår tog jag fram ukulelen och klinkade dom vanliga ackorden, om man sedan blåser några toner i trumpeten också så är man garderad. 'otroligt att man genomfört kanske tusen spelningar i full fart under åren, i början var det jobb på klubbar där man kunde få sitta och blåsa uppåt fyra timmar, klart man var trött efteråt, men man gjorde det. Tamefan.


Känner mig ledsen och orolig. Ätit fil med krossat hårdbröd och socker.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards