Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Th - 9 juni 2011 08:16

Varje morgon börjar det med snuva, nys, host, nys, snuva, host.

Det sitter i halva dan, hostan hela dan.

Ingen feber, inget annat sjuksymptomiskt.

Ringde Jenny som sov, stackarn, jag droppade själv, svårt, då hälften hamnar på ögonlocken på grund av oundvikliga blinkreflexer.

Men nu sitter det där. Tror jag.


Vackert väder ute, genom fönstret alla förbipasserande skållade grissvålar med sina bolmande cigaretter. Sällan, eller aldrig rökande killar, konstigt.


Varför röker kvinnor? Varför rakar kvinnor sina ändå ofta attraktiva gångpartiklar?

Det är en gåta, kanske förväxlar dom den sterila ytan med "snyggt", som en nytvättad bil.

Men någon enstaka gång syns någon med de små genomskinliga volymgenererande fjunen kvar, lika vackert som på armarna.

Det är ju små känselspröt. Vill dom inte längre ha någon känsel?

Nys, nys, snyt, host.


Var nere i tvättstugan och snodde en passerad tid. Vräkte in lite akuta saker och litar sedan på trumlaren. Det är väl en tidsfråga innan också den pajar.


Mera kaffe.


Ska till husläkaren om några timmar.

Han får åtminstone titta på eländet.

Förmodligen blodprov också.


Jag hatar det, jag har stickfobi, det är så groteskt med nålar in i kroppen, det gör ont och är psykiskt oacceptabelt. Groteskt.

Många utlänningar också, det är förnedrande, det är etiskt inkompetent, så totalt obehagligt.

Man blir så ledsen. Alla mina underbara släktingar och vänner, vart tog ni vägen?

Alla mina icke kommersiella kontakter i världen?


- Är det babbel, babbel?

- Vem är du som ringer och stör?

- Telefonterror, babbel, babbel, babbel.

- Vill du sälja något?

- Babbel, babbel, erbjudande, babb

- Jaha det är jättebra, hej då.


Nys, nys, nys, nys, host, host, nys, snyt, snyt.


Varför är det bara negativa saker man gnäller och skäller om?

Är det för att man är en sjuk gnällspik som hittar fel i allting?


snyt, snyt, snyt


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards