Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Th - 17 juni 2011 09:22

En person med det namnet sökte kontakt, men hans epostadress försvann och jag ber honom så innerligen att höra av sig igen!

Det gäller segling med Niagara alltså

.  

Så här skrev Anders H, men hans epostadress missades, jag önskar att han kunde höra av sig igen:


Hej
Sökte på nätet efter Niagara och hittade din sida.
Själv seglade jag med Niagara sommaren 1958 från Lilla Essingen ut genom Södertälje kanal, ner till Oxelesund, upp mot landsort, vidare till Vaxholm och sedan in till Djurgården i Stockholm. Totalt var vi ute i två veckor. Jag var då 14 år. Motorn var på verkstad för översyn så det var att lita på vinden eller dra med jollen. Har inga dåliga minnen av resan, men vi upplevde alla typer av väder. Storm, regn, bleke, stora dyningar vid Landsort m.m Min pappa tog en del diabilder vid ankomsten till Stockholm. Man kan se på en av bilderna att det finns en större segelbåt till som troligen toillhöre sjöscouterna. Vet du något om detta.
Ser inte din mailadress, men om du skickar den till mig så skickar jag några bilder i färg.
Hälsningar
Anders Holmer

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards