Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Th - 20 januari 2013 23:54

 

Google terror i den lille mannens hopplösa kamp…

 

Hjälp mig mot övermakten!

 

För några år sedan skrev jag ett uppskattat program för Windows, som hanterade mitt system av skalor.

Jag döpte det till SCALAMUSICA för att slippa använda det engelska SCALES som ju betyder stegar tillika.

Skalor inom musiken heter music scales på engelska.

 

Nu har det inträffat, att om någon Googleanvändare vill ladda ner programmet på den här sidan

http://www.birkastaff.eu/default.asp

(Klicka på ”DOWNLOAD SOFTWARE FREE” eller klicka direkt på länken http://www.birkastaff.eu/Music_Scales/f_download.htm ) Filen du laddar ner är en ZIP-fil med namnet SCAMU.ZIP, som alltså är en tätpackad fil, som endast innehåller programmet och några tillhörande datafiler. Garanterat virusfritt!

 

får man det felaktiga, oförskämda och kränkande meddelandet att programvaran kan vara skadlig.

 

 

 

Programmet är ett seriöst musikteoretiskt arbete, som jag började med redan på min tid på musikhögskolan i Stockholm, och har under åren fått många användare över hela jorden.

Man kan slå upp och spela alla existerande skalor, antingen från toner (c d g a h c), trivialnamn (dorisk, harmonisk moll, jonisk) eller intervallrader enligt en enkel kod.

 

Här ett exempel på hur programmet ser ut, när man kör en demonstration av hur man arbetar med intervallrader. Vi spelar här den japanska skalan _Banshiki-Cho

 

 

 

Naturligtvis har jag försökt skriva till Google, men som ni förstår är det en i princip hopplös åtgärd, man får endast en lång lista på olika standarsvar man ska fylla i, man får ingen kontakt alls.

 

Du gör mig en jättestor tjänst om du laddar ner programmet! Det kostar ingenting, det är fullständigt totalt ofarligt och tar bara några sekunder. När du har laddat ner det, ska du bara spara det, men sedan ta bort det med detsamma om du inte vill använda det.

 

Det är garanterat ofarligt, vad är det för tid vi lever i där man tydligen utgår ifrån att all verksamhet ska gå ut på att sabotera och förstöra i anonymitetens namn?

 

Naturligtvis ska jag jobba vidare på det här, men under tiden försöker jag via Facebook be alla mina vänner och alla andra också förresten om denna lilla hjälp.

 

Kanske kan jag därmed bli tillräckligt identifierad hos Google, så att jag uppnår någon form av dialog eller stöd.

 

Problemet uppstår givetvis endast när du använder Google som operativsystem, vilket har den egenheten att det installerar sig själv utan att man ber om det.

 

Med vänliga hälsningar

 

//Thom Bergh

   

 Här står jag i Hajstorp vid Göta kanal, och äter glass en solig sommardag.

 

 

 

Av Th - 20 januari 2013 17:39

 

Google terror, den lilla människans hopplösa kamp…

 

Hjälp!

 

För några år sedan skrev jag ett program för Windows, som hanterade mitt system av skalor.

Jag döpte det till SCALAMUSICA för att slippa använda det engelska SCALES som ju betyder stegar tillika.

Skalor inom musiken heter music scales på engelska.

 

Nu har det inträffat, att om någon Googleanvändare vill ladda ner programmet på den här sidan

http://www.birkastaff.eu/default.asp

(Klicka på ”DOWNLOAD SOFTWARE FREE” eller klicka direkt på länken http://www.birkastaff.eu/Music_Scales/f_download.htm )

 

får man det felaktiga, oförskämda och kränkande meddelandet att programvaran kan vara skadlig.

 

 

vad skulle du själv tycka om något du skapat eller tycker om, plötsligt utan anledning anklagas för att vara skadligt?

 


 

Programmet är ett musikteoretiskt arbete som jag började med redan på min tid på musikhögskolan i Stockholm, och har under åren fått många användare över hela jorden.

Man kan slå upp och spela alla existerande skalor, antingen från toner (c d g a h c), trivialnamn (dorisk, harmonisk moll, hindu) eller intervallrader.

 

Här ett exempel på hur programmet ser ut, när man kör en demonstration:

 

 

 

Naturligtvis har jag skrivit till Google, men som ni förstår är det en i princip hopplös åtgärd.

 

Du gör mig en stor tjänst om du laddar ner programmet! Det kostar ingenting och det är fullständigt, totalt ofarligt.

 

Du behöver inte göra något annat, men om du vill, kan du förstås installera och starta programmet. Detta gäller endast användare av Windows.

 

Det är garanterat ofarligt, jag skulle aldrig drömma om att försöka sabotera eller skada något, inte heller är jag ute after information av något slag som Google så sjukt hävdar.

 

Naturligtvis ska jag arbeta vidare på det här, men under tiden nyttjar jag härmed Facebook och ber alla mina vänner och alla andra också om denna lilla hjälp.

 

Kanske kan jag därmed bli tillräckligt känd hos Google, för att uppnå någon form av dialog eller stöd.

 

 

Med vänligaste hälsningar

 

//Thom Bergh

 

 


Bilden tagen av Calle för några år sedan på Solliden, när vi var och lyssnade på Kårsdraget en Valborg.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards