Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Th - 21 januari 2013 23:06

Gör mig en jättetjänst genom att ladda ner mitt program SCALAMUSICA för Windows, snälla!


Klicka länken

http://www.birkastaff.eu/Music_Scales/f_download.htm


SCALAMUSICA är ett program som hanterar mitt system för skalor, så du är troligen inte särskilt intresserad, det har en liten, smal målgrupp, dock i hela världen, Europa, Asien, Sydamerika, USA.

 

Det rör sig om en metod att slå upp en viss skala med utgångspunkt från givna toner.

 

 
Här en bild på programmet SCALAMUSICA i ett demo som demonstrerar användningen av ett litet tangenbord också (sds = scalamusica dictionary system, dvs mitt system för skalor).

 

Jag fick idén på en föreläsning, när jag gick på Musikhögskolan i Stockholm, och läraren inte kunde lista ut vilken skala han av misstag skrivit på svarta tavlan.

Många kompositörer och namnkunniga musiker och musikteoretiker använder programmet, och jag har fått många positiva omdömen och vänliga kommentarer.

 

Nu har det inträffat att moderna virusprogram, som inte känner mig, naturligtvis misstror denna fina programvara, eftersom det är just ett kvalificerat program, dvs datakod som syftar till att göra något med datorn, i det här fallet analysera och spela en skala.

 

Så reagerar till exempel Google, genom att meddela

 

 

 

vilket jag förstås upplever som förskräckligt både oförskämt och kränkande. Det är dessutom helt felaktigt.

 

Det tycks som om det just är själva nerladdningen som är problemet, det är ju ett litet specialprogram som är skriven i avancerad kod, som numera sällan används i moderna högnivåprogram.

 

Genom att ladda ner det zippade  programmet (SCAMU.ZIP) hjälper du mej, genom att i marknaden så att säga gör det känt. Jag ämnar skriva något om det i Wikipedia, men det är inte problemfritt att komma in i denna värld numera, de stora programskaparna använder licenser för enorma kostnader.

 

Det kostar dig bara några sekunder, och förstås att du vet hur man klickar på en länk…   

 

När programmet är nerladdat på din dator, kan du ju bara ta bort det, det tar för övrigt mycket liten plats på din dator.


Givetvis är det viktigast att så många IP-nummer som möjligt kommer till användning, men även flera nerladdningar på samma dator bör vara av  betydelse


 

Med vänliga hälsningar från mig, i.e. creator of SCALAMUSICA

 

//Thom Bergh

 

      

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards