Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Mina tusentals timmars datajobb

Av Th - 23 juni 2011 09:44

Det är programmering i visual basic, assembler, perl, dream weaver, C++, skapande av websidor, brottning med dator vartefter hårdvaran knakar i fogarna, och mjukvaran förändras på grund av reklam, eller att de överambitiösa systemerarna ändrar under fötterna där man trodde man var på fast mark.

Hatar reklam, hatar, hatar, det är ett av vår tids värsta gissel.


Här har du en tabell över det viktigaste jag skapat under många år och många timmar, mer än ett heltidsjobb, i princip 10-12 timmars koncentrerat arbete varje dag, inte för att tjäna pengar, utan för livet, av ideella skäl, för mina fem barn och mänskligheten.


Kanske inte undra på att man har dessa migränanfall minst två gånger i veckan med synbortfall, känselbortfall i händer och fötter, helt overkligt groteskt. Men jag har aldrig funnit det minsta samband mellan datajobbet och migränkramperna, de lever sitt eget liv.


Äntligen har vi passerat sommarsolståndet, nu går vi mot de underbara skymningstiderna, när allt blir mer och mer behagligt att leva, och  man kan plocka fram de sköna stearinljusen och så småningom bjuda någon på middag som kanske uppskattar det man gör. Levande servietter, charmiga matsedlar och god mat och dryck, det är faktiskt något!


Jag följer några bloggar sådär lite sporadiskt, några blaha, men en och annan både intelligent och underhållande. Tack för det ni duktiga, trevliga, älskade muppar!   


Varje gång jag startar datorn måste jag även installera ljudkortet, om jag vill ha nåt ljud, helt vansinnigt, oftast två gånger dessutom, brukar ta cirka en halvtimme allt som allt. Dessutom knastrar fanstyget, så visst måste jag göra något radikalt åt saken. Mitt som jag trodde högkvalitativa, rejäla Terratec PHASE X24, gud vad jag ångrar det dyrbara köpet, tror nog jag blev lurad från början, tyvärr.


Här finner du några av mina datajobb


 Du finner massor av länkar till människor och ställen som har betytt viktiga saker i mitt liv.


hej pyss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards