Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Th - 29 maj 2012 19:59

En gång, för många år sen, läste jag någon som skrev, att detta är så vansinnigt tokigt, att den enda förklaringen var, att utomjordiska makter är inblandade.


Fast dom inte finns, och ännu ej har iakttagits, var det författarens tolkning, att det ändå inte fanns någon annan begriplig förklaring till det inträffade, än dessa extraterestriska makter, som alltså inte finns.


En äkta paradox alltså.


Jag får ta till samma sinnesjuka känsla av overklighet, eftersom jag inte kan finna något vettigt, logiskt eller begripligt svar på det som har hänt i Sveriges land de senaste veckorna. Ni förstår säkert utan svårighet, vad jag menar.


 


Eller ska man tro, att det är de sista? Veckorna alltså.


Jag tar mig ett glas mjölk till som tröst, som jag nyss köpte i Konsum av glada Ebba.

I varje fall heter hon så enligt kvittot. Kan man lita på det?


Jag tror mig dock veta att Hemsöborna kom ut år 1887. Då var min farfars far 71 år, farfar 33, och hade i redan tio år varit sjökapten, utexaminerad från navigationsskolan i Västervik..


Finns det överhuvudtaget något att lita på längre?


176 255 000


  





Av Th - 29 maj 2012 15:15

Bra och dåligt.



Putsade sjökapten Thom A. Berghs pennställ i silver från 1914.


Ner till tunnelbanan, stämpel 11:15.


Hann hela vägen runt på remsan!


Ner till Hötorget. Sergelgatan ner till Sergels torg.

Tittade på utländska specialiteter, minst fjärde gången, allt för dyrt, köpte ingenting.


In på H & M fann strumpor. Ny  sorts mörka med bård. Vet ej om dom funkar. Den stora bögen i kassan mumlade drömmande, jag fick fråga, han hade bara nämnt priset. Som jag mycket väl visste.


Fikade på Åhlens. Världens helt absolut tristaste och suraste personal, inte ett leende, ingen under 60 år. Säkert.




Dåligt.



Ner till Kjelles på Fleminggatan. Hämtade billig beställd trådlös mus.


Enligt förpackningen skulle den innehålla bla, bla, bla samt BATTERIER.


Men det fanns definitivt inga batterier.


  


Så hur gör man?


Trist o jobbigt att börja bråka. Liten grej men inte betydelselös.


Läser vidare i Hemsöborna, vilken bok!


Strindbergs texter är sagolika.


Lyssnar på Schuberts femma. Igen.


Kulpabilisera heter det, ja, ja.



Tjoppadoj!



  





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards