Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Th - 9 februari 2013 10:04

Gestaltpsykologiska funderingar.

 

När jag diskar i lugn  och ro, svävar tankarna omkring. Jag tog mig samman och såg den vackra snön utanför, vid stationen en buss till Västra Skogen.

 

Västra Skogen?

 

Man kanske skulle ta den bussen och fara iväg och köpa en småfranska någonstans?

 

I går fick jag världens godaste champignonsoppa. Den var helt överraskande läcker, inte för salt, inte för söt, och den hade fina skurna champignonbitar i mitten pålagda vid serveringen.

 

Så blev den rätt vidlyftiga disken klar, och jag tänkte dra.

 

Just då gick bussen. Tydligen skedde avgången klockan ..35. Kanske nästa går om en halvtimme?

 

Jag tog pendeln vid Karlbergs ner till Centralen. Gick runt o tittade en stund, mest stressigt och rörigt, så jag tog tunnelbanan hem och lagade fläskpannkakor, eftersom jag hade rimmat sidfläsk.  Mums.


Så drömmar och omöjliga, ouppnåeliga gestalter som rör sig i dunklet


kostym
kavaj
skor
soffa
skjorta
mössa
strumpor
jeans

  

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards