Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Th - 22 februari 2013 17:32

Defateister och onda människor, är våra fiender.

Men vet aldrig säkert var de kan dyka upp, men människor är de.


Att tända ljus för en död, vad tjänar det till?


Finns här ett inslag av vidskepelse, eller är det den dolda ondskan?


Det finns två poler i livet, för eller emot.


För har ambiton, klokhet och vilja.


Emot raserar och njuter ner sig.


Det finns män som har insett faran, men de flesta känner ingenting.


Ska man skratta eller gråta?


Något program hävdar att jag saknar bank-ID.


Jag har laddat ner det flera gånger, liksom  också mitt personliga certifikat från banken.


Jag säger NEJ, jag saknar det inte.


Datorn säger JO, det verkar som om du inte har det.


Jag säger, men jag har det, jag har använt det i över ett år, i flera år


- Jamen det finns inte, om du inte kör Google Chrome förstås.


- Men jag vill inte köra Google Chrome, jag vill inte ha med det att gära.


- Men det är ju jättebra, ju, vill du verkligen inte ha världens snabbaste webläsare, snabbare än ljuset?


- Nä.


- Jomen...


- NÄ!


- Jamen...


- Du kommer ingen vart, du gömmer dig i min dator, och vill inte tala om var.

Jag har sänkt mig till att ringa support, och det slutade efter en dyrbar telefonhalvtimme med att dom minsann inte hade tid att sitt och vänta på att jag ska starta om min dator tio gånger.


- ´Amen..


- Du bara låtsas, erkänn. Jag vet att du inte vet ett enda jäkla dugg, och jag tycker du borde skämmas

Mina fingrar orkar inte.


I dag var jag till apoteket. Dom hade inte. Då gick jag till ett annat apotek. Dom hade inte heller. Då gick jag till ett tredje apotek, och det tog inte lång stund för dem att inse att dom inte heller hade min nödvändiga medicin. Då gick jag till ett fjärde apotek. Dom hade inte min medicin. Då tog jag spårvagnen och reste till ett femte apotek borta vid ett annat ställe. Dom hade min medicin, och jag gav dom mitt vackra leende som tack och for hem.


Men förr eller senare ska jag lura dej.


Jag vet det, jag vet, jag.


Ska man skratta eller gråta?


    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards