Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Th - 12 juni 2012 20:48

Trodde jag hade löst det igår, men i helsicke heller, visade det sig.



Gick ner idag  till COOP Nära Tomtebogatan med tomglas, och för att köpa mjölk.


Där fanns MASSOR av mjölk förpackad den åttonde! DEN ÅTTONDE!!!


Det är den tolfte juni idag, fyra dygn gammal alltså och lätt syrlig, avskyvärt.


Då fann jag två förpackningar längst bak, som var förpackade igår och idag!


Hurra!    





När jag kommer hem märker jag att jag blivit grundlurad, det var KRAV-varor, alltså avsevärt dyrare, och dessutom utan skruvlock.


COOP! Detta är bedrägeri!

För det första att ställa fram gammal mjölk för att lura kunderna ta det som står närmast.


För det andra att ställa den extremt dyra KRAV-mjölken alldeles intill den förvillande lika vanliga röda mjölken.


Detta är medvetet bedrägeri.


Nu är jag för dödstrött för att orka gå ner och reklamera, ni är ju inte ett dugg bättre än ICA, som verkar ha satt i system att ständigt försöka lura sina kunder.


Fy f-n!


  





Av Th - 12 juni 2012 09:08

Känner mig så vilsen.


Datorn inte bra, jag anar att det är PSU som fallerar, men säker kan jag inte vara.

 

Den som sitter här i burken, köpte jag för några år sedan. Antingen kan den helt enkelt vara trasig, eller så har den för låg kapacitet.


PSU betyder alltså Power Supply Unit, d.v.s. nätaggregat. Det kan ta slut av sig själv, det är ju värme inblandat, och många olika spänningar som genereras i de många transformatorlindningarna.

Jag borde alltså testa en ny. Men då måste den gamla ut, så att jag garanterat får samma egenskaper, i synnerhet formatet, om jag anser mig råd att inköpa en.


Och tar jag ut den gamla, måste jag också stänga av datorn totalt en tid. Innan dess övergår jag till Susssss, vilket är besvärligt eftersom jag bara har en bildskärmskabel.


För under femtusen kronor kan jag skaffa helt nytt allt som behövs, och det lutar väl att jag blir tvungen att söka mig dit. Det finns ju snabba lån, fast de straffar sig med enorma räntor.




Fotboll


Tack och lov vann hemmalaget Ukraina i går i europamästerskapet i fotboll.

Sverige försöker leva på en utlänning vid namn Satan, som talar skånska och anser sig ha rätt att uttala sig om det svenska fotbollslandslaget som vi.


Nu är det emellertid så, att för att vara Japan måste man

1. Se ut som en japan.

2. tala japanska, och

3. anse sig vara japan.


Satan uppfyller väl de två senare egenskaperna när det gäller motsvarande egenskaper för en svensk, men ser ut som en person från något fjärran avlägset land, med brunröda ögon, stor kroknäsa och allmänt sydländsk habitus. Jag förstår inte, att han inte skäms som en hund. 


Men rik är han säkert, och med pengar kommer man vart man vill.


För den vansinnigt skränande publiken är ju många, och de höga entréavgifterna gör ju att det är enorma pengar inblandade i denna verksamhet.



Det ukrainska laget däremot verkade till allra största delen bestå av ukrainare, så det var dem väl unt att segra, eftersom de dessutom var duktigare på att spela fotboll.



Det är för mig en gåta hur vuxna karlar kan sitta och bry sig om ett så enfaldigt spel, där hjärnan sitter i fötterna, och målet är att joxa in en trasa i motståndarens så kallade mål. Dessutom verkar tendensen vara, att på grund av de muskelkrävande resurserna i de nedre extremiteterna, de olika spelarna mer och mer tenderar att likna de enklaste apliknande varelser som finns inom människosläktet.


Jämför förresten den löjeväckande degenerering som ligger i sommaridrotternas totala afrikanska överlägsenhet i samband med sprinterlopp. Muskler i benen, hjärna minimum. Hur kan någon bry sig? Det tycks dessutom gälla lika för kvinnor och män.


Påminner om vissa dinosaurier som på sin tid hade enorma kroppar men minimala hjärnor, som snarare var förlängda reflexsystem för att överleva i kampen för tillvaron. Mot slutet av sin existens brukar storleken öka och varelsen uppvisar alltmer bisarra former, med horn, knölar, förstorade delar av lemmar som försvarsvapen etc.

 





Tidtagningens helknäppa enfald


Bortsett från det totalt enfaldiga i själva spelet, finns det ytterligare en enfaldighet, som saknar vettigt motstycke.


Tiden redovisas under spelets gång, men när det närmar sig slutet, visar det sig att domaren helt godtyckligt kan ha lagt in en extra speltid, som inte syns i matchklockans redovisning.


Kanske inte helt godtyckligt, då hans godtycke grundar sig på avblåsningar i samband med skador, utbyten med mera. Allt som kunde redovisas i en enhetlig matchklocka. Att det trots allt faktiskt är godtycke, avspeglas i TV-kommentatorernas uttalanden om "kanske den hygglige domaren har lagt till någon minut extra" med andemeningen att "så kan Satan göra ett mål till för Sverige".


Varför i fridens namn kan man inte ta efter samma helt perfekta och vattentäta system som man använder i det, i och för sig också enfaldiga, vinterspelet ishockey?


Suck.


  








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards