Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Th - 13 juni 2012 17:40

Jag går fram till mitt fönster, och upplever en märklig syn.

En person vandrar långsamt bortåt, till synes från min egen port till höger om fönstret, där jag står.

Det märkliga är att personen möjligen liknar min egen syster.

Jag följer henne med blicken ända tills hon försvinner bortåt Karlbergs station, utan att en enda gång vända sig om.


Senare står fyra personer utanför och perkar prata skämtsamt.

Plötsligt verkar de få syn på mej och beter sig oroat. Det känns obehagligt, som om jag störde, där jag står ensam i mitt eget hem.

 

Klockan var cirka halv elva på förmiddagen.



Vandra gå promenera strosa

 

Jag har nu beslutat mig för att promenera lite mer varje dag, funderar på var min stegräknare har tagit vägen, det var ett underbart verktyg för att hålla reda på ur mycket man går.

 

Jag ska nämligen utföra samma operation som med trumpetspelandet, som fungerar riktigt bra nu.

 

Ända sedan i början av mars, har jag utan uppehåll tränat läpparna varje dag, och det tycks löna sig.

 

Jag ska nu göra samma med gåendet.

 

Så istället för att åka tunnelbana eller buss, beslutar jag mig för att i lugn och ro gå till Stadsbiblioteket och låna en viss bok, och sedan gå hem.

 

Som att blåsa långa, trista, eviga toner.

 

Det är inget annat än ett jobb.



Stadsbiblioteket

 

Jag gick fram till tjänstemannen i Rotundan och frågade om hon kunde peka ut boken, som jag visste fanns inne i ett låneexemplar. Det kunde hon, och jag fick åka med i den långsamma tjänstehissen högt upp till den svenska skönlitteraturhyllan där boken stod.


Harry Kullman, som jag kände på 1970-talet, på den tiden vi spelade mycket på Stampen, man hörde att han var författare. Nu äntligen har jag lånat en av hans beundransvärda böcker.


 

Sedan åter hem. Från och med Odenplan är det nedförsbacke så det är lite lättare.

 

Jag kom hem exakt klockan tolv, gjorde en kopp kaffe med apelsinmarmeladskorpa. Känner en aning i benen att jag gått en bit, det är bra.

 

I går på Miras utspring blev jag totalt schack och matt. Tvingade mig till Gullmarsplan och reste hem och lade mig i stort sett. Om utspringet kommer det mer så småningom. Nytt ord i svenska språket.



Fint väder

 

Det är en underbar dag, lagom väder, tack och lov omväxlande med lätt sommarregn och ingen hetta.

 

I morgon har jag lyckats boka tvättstugan hela eftermiddagen, men innan dess måste jag tyvärr köpa tvättmedel, sköljmedel och hårt bröd också.


Egendomlig stillhet. Huvudvärk. Vemod.


  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards