Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Th - 8 mars 2009 23:47

Här kan man räkna med att få vara ifred, det är väl lika bra, det är nog inte så lätt att hitta till den här bloggen.

Tog buss 47 till Vasa; modellen målad, dom har placerat dataterminaler framför den vackra sjögången från en tänkt insegling i en ödslig mellanskärgård för länge sen vid riggavdelningen, trist, tycker jag, det var vilsamt och fantasieggande att sitta där och drömma lite om hur det kan ha varit att nalkas en främmande kust för länge sedan.

Så 47 till Sergel och ny 47 till Karlbergsvägen, promenerade ner och köpte mjölk o 9 v batteri på ICA Sankt eriks.

När var jag där på Vasa senast? Med Ola tror jag, säkert ett år sedan.


Inspirerad av Mia o Klara rensade jag ansjovis o kokte ägg. Mycket läckert på rutbrödsmacka, alla människor älskar rutbröd, det är en lyckad produkt.

Ansjovisrenstekniken skrider långsamt framåt... jag tar till diverse vassa knivar, någon lämplig gaffel, samt drar mig alls inte heller för att använda fingrarna, och någon rostfritt ståltvål har jag ännu inte känt mig få användning för.

Men här nedan ett foto på en mycket god godnattmacka enligt ers nåds befallning (man får vara sin egen betjänt i dessa tider, det må vara mig saklöst obetaget).


Lotta Lotass till stol ett i Svenska akademin! Ack så trist, jag som så intensivt hoppats på Göran Hägg, ja, till och med ansett honom ojämförligt självskriven.


Så har USA anslagit nära 5 miljarder till att finna andra planeter, så totalt meningslöst och onödigt, varför intresserar sig folk för liv på andra planeter? Är det den spöklika men ännu sällan uttalade vetskapen om planeten jordens undergång, som gör att man babblar om global uppvärmning och olöslig energiproblematik. Al Gore påpekade den omöjliga befolkningsutvecklingen redan för 17 år sedan, innan han sadlade om, när han kom att inse att tro annorledes än vad andra tror är farligare än att själv inte tro. Al Gores diagram nedan är från Daedalus 2003 (Tekniska museets årsbok årgång 71; Hagelin, Lennart: Vad hände egentligen med den gamla ekonomin och vad är det som är så nytt i den nya?) En mycket läsvärd artikel som jag unnar alla att ta del av.

Möjligen kan man stöna lite över att Al Gore varit så ivrig när han ritade diagrammet, att det till och med lutar baklänges, en omöjlighet som inte existerar i den reella sinnevärlden.


Av Th - 8 mars 2009 04:59

Usch, va jobbigt, klockan e bara knappt fem. Får väl läsa lite i en Jan Mårtensson, dom är alltid sövande...

Det är ännu vargtimmen som Ingemar Bergman pratade om så ofta

I går Tre män i en båt, alltid småtrevligt med sin förtjusande engelska jargong, detta var det tredje eller fjärde programmet jag såg. De tre grabbarna är på väg till Cornwall och Scillyöarna, dit en av dem hyser en särskild längtan.

Det första var just på Themsen i en liten treroddare som de övernattade i, mest likt originlet av Jerom K. Jerom som jag skrattade så fantastiskt åt när jag gick i gymnasiet.

Det andra i en segelyacht "Undina", en vacker minst trettio år gammal träbåt som skulle kappseglas med ett systerfartyg.

I de oundvikliga reklampausarna kunde man koppla över till TV1 som samtidigt visa den larviga och bedrövliga melodifestivalen, förfärligt, enda ljusglimten är skarpa Petra Mede med de ovanlig vackra läpparna. Alla moderna barn med sitt sluddrigt tal borde försöka härma hennes rappa och tydliga diktion, hon är föredömlig!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards