Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Th - 10 mars 2009 11:36

På förekommen anledning meddelar jag här åter igen att kaff.kann som jag brukar skriva i min dagbok betyder


Kaffe i den kannelerade koppen.


Ofta som på bilden med en Wasa sportbrödsmacka till. Den brukar jag saklöst doppa i kaffet när jag är ensam.. ätbart!


Jag vill också påpeka något mycket allvarligt när det gäller Bregott.

Det måste vara färskt! Annars oxiderar det på något vis och börjar smaka rent pyton.

Sista bäst-före bör inte vara mer än en månad framåt i tiden! Leta i hyllorna, de nyare brukar finnas längst bak.

Själv konsumerar jag en 600 grams förpackning extrasaltat Bregott i veckan, och är det färskt, så är det faktiskt gott, nästan lika gott som smör. Och framförallt bredbart direkt ur kylskåpet.

Det duger till allt, även till béarnaisesås eller som i går sauce hollandaise. Att det påstås vara extrasaltat märker man dock inte mycket av, det verkar som om dom nöjt sig med att springa förbi ett litet saltkar eller nåt...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards