Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Th - 11 mars 2009 22:08

Om man inte får en viss eftertraktad utmärkelse och känner sig ohyggligt besviken, dissad eller förbigången, måste man ju påpeka det med någon lämplig protest! Det är kanske inte så ofta en förtrytsam klagan leder till det önskade resultatet att kommittén inser sitt beklagansvärda misstag och ändrar sig, men man kan ju alltid chansa, det skadar väl aldrig, eller hur?

:-)



 

Här en originaltext som nyligen publicerats i en blogg i ett sådant slags ärende:


"Tänk att det är så svårt att förstå för vissa... är det verkligen så himla svårt att fatta att jag är både förbannad & besviken?
En annan uppfödare som baserar mkt av sin uppfödning på hundar från MIN uppfödning tilldelas ett pris för detta.
Har ni inte tittat på stamtavlorna på dessa hundar? det är ju just det fenomenet som jag tycker är så märkligt.
Förstår inte heller VARFÖR dennes fanclub måste envisas med att gå in här på min sida, varför gör Ni det? Skadeglädje, eller vad?

Att Ni inte tycker om mig som person är väl en sak, men att inte fatta hur inåt helvete fel det är när någon skor sig på andras bekostnad... ofattbart.
Så själva Hamiltonplaketten, ja det är inte den som är problemet, utan att den delas ut till någon som baserar stora delar av sin uppfödning på just min uppfödning.

Hade inte min uppfödning funnits så hade ju inte denna uppfödare nått dessa framgångar heller, men så tänker ingen...
Sen kan jag tycka att det finns något annat också än Sverige.
Denna uppfödare har ju inte gjort något för att göra den svenska korthåriga collien känd som något bra, uppfödare runt om i världen säger däremot Gemdales? - Never heard of!
 Märkligt nog har jag fått så mkt positiv respons från uppfödare utanför Sverige, som även de tycker att detta är oförståligt.
 Men ändå är det bara jag som är dum i huvudet, ja vilken "ankdamm" de plaskar i.

Jag struntar fullkomligt i att min uppfödning inte är värd något för de som spyr galla över min avundsjuka.
 Men utan just MIN uppfödning hade den person ni höjer till skyarna INTE haft de hundar hon har, men så långt är det INGEN av Er som tänker.
Så det är ju för jävligt att jag fött upp hundar i 25 år och att dessa faktiskt ligger bakom Era hundar som kommer från en uppfödning med "rätt" namn, tänk att Ni inte tänker längre än vad näsan räcker.

Jag har i alla år inbillat mig och så står det även i böcker om hunduppfödning att det är de hundarna som finns bakåt i släkten och de uppfödare som hållit på längre än Er.
 Som lagt Eran grund och som Ni ska vara tacksamma mot.
Men inte då det gäller min ras tydligen, utan där slår man hellre "sista spiken i kistan".

Innan allt detta så flyttade ju Iza hem, reaktionerna på detta och den nedklankningen om vilken skithund det var gjorde ju även detta att man började fundera på hur folk är funtade?
Folk som sitter med som lokalområdens styrelse och som är aktiva inom SCK."


Fotnot. Hamiltonplaketten är Svenska Kennelklubbens främsta utmärkelse för hunduppfödning,

se t.ex http://www.kvilunda.se/info.htm

Av Th - 11 mars 2009 19:52

Måste köpa, salt, bitsocker, kardemumma, vitpepparkorn mm, så jag beslöt gå till Daglivs, Klippet på Sankt Eriksgatan, ta omvägen runt Karlbergskanalen och samtidigt ta några bilder på årets förmodligen sista snö.


Alltså, ner till Karlberg och fotografera snö, mycket vackert.

Jag älskar granar med snö, så jag tog en bild på den enda granen i Karlbergsparken.

Gick rätt över snöfältet till Kadettmatsalen som idag serverade köttbullar med potatis, lingon och gräddsås. Många kadetter passerade in och ut, en höll upp dörren för mig, men jag mumlade att jag bara var där för att kolla.

Vidare över Ekelundsbron och tog en bild av den stilla Karlbergskanalen.

Upp Mariedalsvägen och tog bild av tall med snö på grenarna.

Så Sankt Göransgatan, in en lov på Sankt Görans sjukhus, vidare ner och tittade in i de nu ödsliga skyltfönstren på Sankt Görans gymnasium där restaurang- och blomsterlinjerna nu ska läggas ned. Så många gånger jag har passerat där och funderat på att handla någon lunchmat som eleverna lagat. Men det blev aldrig av. Jag minns att det en gång i tiden var stor aktivitet, trevliga matsedlar och försäljning inne i butiken. Nu bara en stor, sned skylt: STÄNGT.

Så ner till Fridhemsgatan och begrundade alla hjul och praktiska anordningar i hjulaffären, minns att jag en gång för några år sedan var inne där och tittade lite runt. I fönstret fanns en golvcykelpump som kostade 345 kronor, kanske inte så dyrt ändå, tänkte på min cykel nere i källaren som nog behöver lite luft i däcken.

Så in på Daglivs, tänkte köpa TV-tidning också, Expressens tvåveckors den här gången, men den petiga kassören meddelade att dom inte fick sälja tidningen utan dagens Expressen också.

Aldrig i livet.

Ut till Fleminggatan, tog en blåbuss till Sankt Eriksplan, gick hem och lagade knäckflarn, men det blir misslyckat. I stället för många smarriga, knäckiga flarn, blev det ett enda stort j-a flarn, men smaken var det strängt taget inget fel på, man kunde bryta sönder till lagoma bitar och dom fastnade inte den här gången, för jag använde bakplåtspapper.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards