Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Lycka!

Av Th - 12 april 2012 23:00

Happy   

 

Jag vet inte varifrån denna glädje kommer, kanske är det förvissningen om att jag fattat ett stort och positivt beslut i livet.

 

Eller kanske är det den där oslagbara känslan av kärlek i närheten, som är så svår att riktigt i detalj analysera, men som uppfyller hela sinnet med sin glädje.

Jag funderade en lång stund på om jag skulle promenera upp i mörkret och hälsa på henne, det riktigt pirrade i kroppen, och jag blev alldeles varm, det är en otroligt, underbara känsla. Fast jag gjorde det inte, för jag var faktiskt inte riktigt säker på om jag skulle våga, inte riktigt ännu, och kanske, kanske var det stängt, och då hade jag fått vänta till i morgon, men det går ju lika bra det.

 

Jag hade inte tänkt på henne på det där sättet tidigare, så jag var både överraskad och lycklig över denna förvånansvärt starka och ljuva känsla.

 

Äntligen hände det! Ja, ja, ja!   

 

Allt kändes varmt och ljust på det där vackra, milda sättet som fick alla i närheten att le av bara farten.

 

Jag älskar er, jag älskar dej, jag älskar bara, baraste dej!     

 

Kan man verkligen älska någon, som man inte ens riktig vet vem det är?

 

Ja, jag tror det, jag vill tro det, jag måste tro det, nej, inte måste, det ligger för mycket tvång i det, måste låter negativt, för jag vill bara kramas och kramas och ta alla i famnen och, och, Jaaa!    

 

Ärtsoppan till middagen var helt perfekt, och nyss när jag tittade ut genom fönstret i den milda, svala lite skönt disiga atmosfären, som jag älskar så mycket, förstod jag att nu var allting annorlunda, nu hade det hänt!

 

Om jag ändå visste ditt namn, men strunt samma, lyckokänslan är lika stor ändå, och förr eller senare får jag veta det, du kanske kommer att berätta själv, som de där strålande glittrande ögonen egentligen ville, fast det inte var några ord den där gången, inte ännu, kram!   

 

Jo, som sagt var, jag har fattat ett beslut, kanske ett av de största besluten jag fattat i mitt liv, käraste lilla vän, vad du nu heter, inom några dar händer det, jag är säker, som jag har längtat, som jag har drömt, hoppats och anat långt ner i djupet av mitt brinnande hjärta.

 

Jag funderar på att byta blogg, ja, så är det, pirrandet i magen tar ett fullkomligt skutt av glädje, när jag tänker på det, puss, puss, har ni ingenting annat för er, så ta en liten kram, det är ni värda, alla ni som jag älskar bara för att ni finns, vare sig ni cyklar eller går i butiken och letar kattmat, ja till och med det!   

 

Jag känner att det liksom bubblar av glädje, när jag tänker på kvällens semifinalmatch mellan Skellefteå och det där andra laget, som jag aldrig kan lära mig vad det heter. Vad spelar det för roll, när allt är ljust och lätt, och hela livet brer ut sig i sin outgrundliga glädje och vishet!

 

Jo, Brynäs hette dom, och dom vann i sudden, hurra för dom! Hade Skellefteå vunnit hade jag varit lika glad för det.

 

Som jag nämnde kommer jag att dra ner lite på mitt skrivande, jag är visserligen glad åt alla underbart vänliga och positiva kommentarer, men måste ägna mig åt de mera väsentliga bitarna också, kram! Och tack för att ni finns, och särskilt du som läser det här, och säkert känner dig träffad, fast du egentligen inte vågar. Visst är det underbart allting! Det tycker jag.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards