Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Pigan går

Av Th - 22 maj 2012 10:40

Börja om från början.

Hela texten borta.

Programmerarna jobbar väl som galna mitt i den användarstörda miljön.

Ibland får man vänta i evigheter.

Ibland blir man bortkopplad.


Jag håller ändå kvar vid det här, eftersom det är gratis. Men frågan är om det verkligen kan definieras som gratis med all den stökiga reklamen runtomkring?


 

I går började jag som en galning med heltonskalor igen.

Det är tonen som ska igång, så materialet har väl mindre betydelse. Det här skrev jag nyss i Finale, och duger väl lika bra som något annat till att demonstrera vad jag babblar om.

 



Jag kommer att tänka på en bänkkamrat i realskolan i Stockholms Samgymnasium, som fick för sig att vanlig understrykning var mindre lämplig:

 

Nej, strecket skulle ha någon struktur eller trevlig defekt så att det skulle se intressantare ut:

 

typ så här. Det lustiga är att jag sedan i alla år emellanåt har använt den typen av understrykning lite här och var, vilket man kan se i gamla kollegieblock och annat material under åren.


Det var också det en lycklig tid, och jag blir glad över att tänka på den.   Skolan är sedan länge borta liksom fiskfärsfabriken på andra sidan gatan, Luntmakargatan.


Ska jag nu leta rätt på inlämningskvittot till borrmaskinen och se om den är lagad?

Fast avtalet gällde faktiskt att de skulle skicka ett SMS med kostnadsförslag, men det var ju ett tag sedan, så jag har föga förhoppningar om ett positivt utfall.


Man är sin egen piga och sin egen betjänt. Det är ett öde. Men jag pratar inte med mig själv, för jag har bett personalen hålla käften, och dom lyder.


Jag har inget att ha på mig. När jag ser mig i spegeln förskräckes jag av mitt lumpaktiga utseende. Det är för hemskt. Så jag har plockat fram gamla vita skjortor ur garderoben, men inser att dom måste med i nästa tvätt som är beställd till i morgon.


Kanske jag ska våga plocka fram en gammal kavaj också? Finns det någon hel överhuvud taget?

Det finns ju den där gamla mörka, som jag hade på bröllopet för många år sedan.

Även den ger ju ett lumpartat intryck, men bröllopet har jag i ljust minne, vilken oerhört positiv upplevelse det var däruppe i Ragunda med idel trevliga människor och tilldragelser, utflykter, samtal, naturupplevelser och andra händelser. Det var då jag för allra första gången i livet tog mina första akord på ukulelen.


Den gamla kavajen - tveksamt. Behöver nya jeans också, de gamla är trasiga, möjligen kan jag sy fast en lapp, att uppträda i trasiga som de unga tjejerna gör. kan jag bara inte.


Jeans tar slut. Till att börja med är de fräscha i många tvättar, men så en dag märker man att det har passerat en gräns. Det gäller skorna också, det är helt enkelt för bedrövligt. Ena skosnöret av, ni vet hur det bir, något rivs upp och till slut kan man inte ens knyta och måste köpa nya. 100 centimeter, kostar väl inte så mycket, det är allt tillsammans som gör det så hopplöst.


Pigan går, sjung hopp faderallan lej.


Jag ska säga till Pigan, så får vi se hur resultatet blir.


 

Suck.

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards