Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Här kommer Filinken!

Av Th - 26 september 2012 14:24

Det är så fantastiskt många som har frågat, så nu måste jag för sjutton äntligen berätta om Filinken!

 

 

Filinken uttalas med betoning på första stavelsen, ungefär som man skulle göra när man uttalar namnet på engelska: [’Filinkn]. Men det är för allt i världen INTE engelska, det är inte sånt Filinken gillar.

 

Filinken bor på en fantastisk tilltalande planet långt borta i universum, en vacker, skön och grön planet. Den första kända teckningen av Filinken är från början av 1950-talet, och gjordes en gång när han landade på någon planet långt, långt borta.

 


Vid något tillfälle ska jag visa dej den gamla teckningen. Jag vet att den under många år satt inramad uppe i ett tjänsterum hos kronofogden i Stockholm av alla ställen, men var den är nu har jag ingen aning om, kanske Filinken vet.

 

Såvitt jag vet är Filinken den enda kända livsformen utom människan i hela universum, liksom i alla andra universa man hittills har kunnat tänka sig. I varje fall när man tittar på högre livsformer.

 

 

Filinken har en otrolig massa intressen och egenskaper, ja, strängt taget alla egenskaper och intressen som finns, vilket är praktiskt ur många synpunkter.

 

Filinken har ett sätt att klä sig som han älskar över allt annat, och som inte är så vanligt när man jämför med alla konstiga utstyrslar som människor kan spöka ut sig i.

 


Han kan i och för sig ha det mesta i klädesväg, men underlåter aldrig någonsin att visa sig utan tre väldigt viktiga och praktiska klädesplagg, nämligen

 

- den gula dubbeltoppmössan,

- de gula vantarna och

- de gula gymnastikskorna.


 

Filinken själv säger oftast gyla och inte gula, men det har väl mindre betydelse. Han blir aldrig arg om man säger fel, men jag kan försäkra att han kan bli fruktansvärt arg, om det så skulle behövas.

 

Att berätta om Filinkens alla många egenskaper går bara inte, därför att de är närmast oändligt många, och det mesta han sysslar med är för övrigt varken känt för utomstående, eller har människor något med att göra.

 

Jag tror inte att Filinken någonsin har besökt jorden, ja,  jag tror faktiskt att det är en av de få saker han inte riktigt klarar av, men på något sätt har han alla möjliga kunskaper ändå om livet på människornas planet jorden. Det finns rykten om att han skulle ha kunnat förflytta sig ända till jorden, men det finns inga tydliga bevis för den saken.

Några tror, några tror inte.

Filinken själv är inte sådan att han tror saker, han vet, och det är inte lite han vet, det kan jag faktiskt intyga.

 

Däremot har Filinken många bestämda uppfattningar och intelligenta analyser angående människor och människornas beteenden. Det finns ett rykte om att Filinken sysslat med universell djuppsykologi redan under långa tider. Filinken själv har aldrig kallat det psykoanalys, eftersom han är helt vetenskapligt befriad från all vidskepelse och all ryktesspridning.

 

Filinken äter aldrig med pinnar, eftersom han tycker det är så otroligt opraktiskt, oestetiskt och dumt, men han kan mycket väl göra det, sedan han en gång besökte en märklig planet, där man inte kunde erbjuda något annat än pinnätning.

 

Är det något du vill veta om Filinken, så är det bara att fråga, så ska jag försöka svara. Jag gör ett försök att lägga ut Filinken i en blogg, och om det finns någon frågeruta där, så kanske den går bra att använda, liksom att möjligen leverera något svar.

 

Men tycker gör Filinken, var så säker!

 

 

 

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards