Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Th - 16 mars 2012 14:02

Ännu en chock.

Av det slaget som gör att man blir mer ledsen än skrämd.


Det försvunna Herkulesplanet är ju något fruktansvärt, det är ovissheten som berör mest. Kan det verkligen vara så att någon har överlevt när man inte hör en enda nödsändare av all de som finns ombord? Jag tvivlar, men man vill ju veta, lätt att sätta sig in hur dom har det däruppe mot Drakryggen i snöovädret, dock inte det kallaste vilket man väl får vara tacksam för.


 Jag essemessade min hårfrissa Neda efter klippningskostnaden, kanske jag anade att den skulle ha stigit, det fanns väl ingen konkret orsak, men det känns ju tryggt att veta, också att veta hur mycket pengar man ska ta med sig.


Efter några minuter fick jag ett SMS till svar.


Jag fick en chock, vad ska jag ta mig till?

''Jag läser på displayen och undrar om jag ser rätt.

Kan ni gissa?

På displayen läser jag det lakoniska meddelandet:


300


Man tror inte att det är sant, vad ska jag göra?

Trehundra svenska kronor för en klippning. Mat för fyra dygn.


Den summan äger jag inte, så jag får väl strunta i klippningen ytterligare en tid, kanske klippa mej själv, som man gjorde förr.


Det värsta är just att man mest blir ledsen.


Neda tar trehundra kronor för ett jobb som tar max femton minuter. Något kvitto har jag aldrig fått, så det finns all anledning att misstänka, att det rör sig om svarta pengar.


När man har en spelning i flera timmar får man också max 300 kronor, men vilket jobb!


Jag medger att Neda är duktig, men inte värre än någon annan.


Dyster dag.


Dessutom oro för den spännande matchen i kväll för AIK, man kan ju alltid hoppas.



  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards