Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Th - 30 mars 2012 15:20

Idag är det lite snö utanför på gräsmattan. Det är nog det sista i år, men säker kan man ju inte vara:

 



Passade på att göra rent trumpeten, det var ett tag sedan.

Skruva isär, göra rent.

Torkade av och lade upp på ren handduk för vila och sista torkning.

 

I glaset till höger ligger skruvarna i aceton.

Sedan ska det hela fettas och oljas in.

Så många rengöringar man har gjort under åren.

Men ingen gång har något blivit bortslarvat eller trasigt.

Man tycker väl att det är lite för värdefullt.


Sedan ska jag laga en karbonara med makaroner (som italienorna kallar spaghetti), rimmat sidfläsk (fick tag i för ovanlighetens skull, sällsynt numera!), champignoner, grädde och kryddor.


Är ändå lite sömnig, ser fram emot när det första gröna kommer om ett par månader. Den här tiden är den jävligaste, torrt, dammigt, eller som idag, kallt och blaskigt, det är våren som så många blir hysteriskt betagna av. Bensinpriset har gått upp. äundras vad mina fem centiliter skulle kosta, jag har frågat så många bilägare, men det verkar som om bensin, det köper man i tiotals liter.


Längtar så till September, när allt börjar bli skönt igen.


Ut och handla champignoner, grädde och mjölk. Sedan semiishockey Skellefteå- AIK

 



Tjoppa doj!


  

Av Th - 30 mars 2012 03:13

Vad gör jag? Omstart, nya försök, nej jag får ta till andere Metoden, vilket jag inte orkar nu, men möjligen när jag har sovit o ställt in mej på att börja om från början.


Igen.



I stället sitter jag o lyssnar i trådlösa lurar på Radio Stockholms enfaldiga dunk.


Det är faktiskt uppenbarligen den sorts ljud som man kallar musik, som generationer av unga människor lyssnat till i över femtio år.


Jag har skapat lite sånt själv, men nu definitivt upplevt att synkning via SPDIF inte går ihop med M-AUDIO och min dators SPDIF-utgång.


Ja S/PDIF ska det egentligen heta (Sony Philips Digital Interface). Märkligt hur en del etablerade uttryck uppkommer. Likaså Toslink (Tochiba Link )



Jag får gå andra vägar. Ett par gånger i natt har jag rentav fått dra ur sladden till eluttagets Svenska standard, inte bra sånt.


z z z z z


Trött, trist, ja, det går upp och ner i livet.


En kul grej är att Ola kommer hit efter jobbet, kanske med en Calzone, för att kolla matchen i kompisens TV.


Klockan är nu 03:20 och jag är irriterande trött o ska sova mer, bara måste.


Dages prestation annars att jag åstadkommit en lång sekvens med ösregn, äkta ljud från en sommar när det nästan blev översvämning på gården. Det är mycket vackert. I bakgrunden äkta åskmuller också.


Come Rain, thanks Rain & thunder!


z z z z z z z


Hur gick det förresten i den där så omtjatade melodifestivalen?, inte ord har jag hört.

I P4 babblar dom nu om dans, rätt roliga kommentarer. "Ett lodrätt uttryck för ett vågrätt önskande", tänk att folk ska tycka det är så märkvärdigt med den starkaste driften. Usch. Visst poppar det upp en gång i veckan vare sig man vill eller inte, men önskan en sak, nackdelarna något helt annat.


Så är det Adam Alsing  i P3, en klar tillgång, han är rolig och har en viss återhållen koll på vad som händer, en söt utländsk tjej sitter i panelen och tindrar med sina hårdsminkade sydländska ögon och heter Carin da Silva, lär visst ha varit med i ett Let's Danceprogram en gång i tiden. Folk e inte kloka, men hon är rätt söt där hon sitter och tindrar o bär sig åt.



z z z z z z z z z


Men hallå, alla försvunna? Alla ni som alltid ringde med jämna mellanrum, det lutar åt att säga upp abbonnemanget, höga räkningar, föga samtal.


Frågan är om man verkligen kan lita på mobilen?


En vacker dag slutar det väl att fungera och brakar ihop i stillhet som de rostande ryska ubåtarna.


 



Nej, jag får gå och ta mig ett glas livgivande mjölk, mums.

z z z z z z z z z z z z z     z  z z z z z - kompletterad uttryckssymbol...




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards