Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Th - 22 mars 2012 10:04

Jag har beslutat mig för att gå till Neda, ringde henne på mobilen, han är ju alltid glad och trevlig, men åt helvete för dyr.


Det säger alla jag har pratat med. Alla.


Han borde ta 270, men har mage att ta 300, men som sagt var fanskapet är duktig,  han är van att klippa mej och gör det bra, så han ska få chansen igen. På måndag.

Han är ju söt och glad och klär ovanligt bra i korta kjolar.


Till dess måste jag alltså spara, och spara mycket.

Jag började med Birkahallen, stans dyraste ICA. Jag känner olust inför besök där, men den butiken ligger ju närmast.


Jag har nu helt slutat med det förhatliga ICA sankt Eriksplan, trots Lilla Indian och Den Vackraste.



Jag la ärterna i blöt i går kväll, men saknade löken, så jag var ju tvungen att skaffa en:

 

Kvinnan i kassa 01, säljaren 355, är samma som jobbat där i många år. Han har lärt sig att vara restriktiv i konversationen, men är alltid glad och artig.

Han har en dotter som jobbade i butiken i många år. Han hette Anna, och var den typen som alltid utan undantag måste se sur ut, när han kom i närheten av mig.


Han slutade för säkert tio år sedan efter en kort period med sagolik uppstajling följd av graviditet, en gång lyckligt uppvisande av krullhårigt barn och sedan försvinnande.


Nu investerade jag således en hel krona i gul lök tilll dagens ärtsoppa, gudamaten.


Jag hoppas att detta blir dagens enda köp, jag har Slottssenap, timjan, mejram och mjölk, men inser att jag nog måste ner och köpa ett kollegieblock av god kvalité. Tyvärr.



Men måndag hos Neda alltså.

Det är samma dag som AIK möter Skellefteå i semifinalspel, det ska verkligen bli spännande, något att se fram emot. Verkligen.

 


En fråga i ämnet Analys i flera variabler på KTH:
 

Och svaret:
 



 



Mänskligheten har börjat tappa egeninsikt i sitt evolutionära sammanhang.


Det är obehagligt, störande och väldigt farligt.


Det kommer inte att lösa sig av sig själv.


  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards