Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Detta var början, tack för det!

Av Th - 26 mars 2012 22:30

AIK vann alltså!


Inte många hade föreställt sig det. Bortaplan mot Skellefteå.

Men där fanns en klarhet och kanske ett lyckligt skimmer, spelet var klart till AIKs fördel under en stor del av matchen.

Och Niklas Vikegård! Äsch, jag tog en bild från kompisens TV-ruta, men jag hittar inte. Alla vet väl hur Niklas Vikegård ser  ut! Han med blicken och det intensiva, övertygande leendet.



Hur går det nu med alla olyckliga kärlekar?


Vi som varit med, vet vad det handlar om.


Kanske det viktigase är just det där elementet som man så lätt hoppar över.

Det där som knappast har någon riktigt självklar etikett.

Livet är ju så otroligt underbart, om man får chansen att bli medveten om det.


Tro inte att livet förminskar sin värme, bara för att några inte riktigt kunde greppa det.


Miljonernas millijoner, miljoner. Avsiktligt felstavad.


Livet är till för de levande, har jag för mig att någon har yttrat, förmodligen redan under den så kallade antiken.


Alla ni olyckliga, alla ni som tycker er förgås i er bottenlösa olyckliga förtvivlan.


Varför inte göra ett besök i Antiken?

Varför inte göra ett besök hos likasinnade som levde för många tusen år sedan?


Eller om inte det passar för ögonblicket, gör ett besök hos kompisarna om tusen år, eller mer.


Dom kommer ju också att finnas, och ingen har rätt eller fel.

Bara fundera litet, bara bli lite fundersam.


Aldrig lämnar jag tacksamheten över att jag verkligen fick läsa latin, men det var väl på ett hår.

Aldrig glömmer jag klasskamraterna, kommentarerna, våra halvlärda kommentarer, leendet när vi yttrade vårt Salve och Vale!



He-he AIK vann. Så barnsligt att bli glad över något se extremt efemärt!

Men, så är det faktiskt.

Är det lyckan?

Liksom den eviga, underbara, obegripligt enkla och fundamentala kärleken.


Vecko-Revyn.


Spillerill!

  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards