Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Datorstopp igen z z z z z z z z z z z z z i gränslandet

Av Th - 30 mars 2012 03:13

Vad gör jag? Omstart, nya försök, nej jag får ta till andere Metoden, vilket jag inte orkar nu, men möjligen när jag har sovit o ställt in mej på att börja om från början.


Igen.



I stället sitter jag o lyssnar i trådlösa lurar på Radio Stockholms enfaldiga dunk.


Det är faktiskt uppenbarligen den sorts ljud som man kallar musik, som generationer av unga människor lyssnat till i över femtio år.


Jag har skapat lite sånt själv, men nu definitivt upplevt att synkning via SPDIF inte går ihop med M-AUDIO och min dators SPDIF-utgång.


Ja S/PDIF ska det egentligen heta (Sony Philips Digital Interface). Märkligt hur en del etablerade uttryck uppkommer. Likaså Toslink (Tochiba Link )



Jag får gå andra vägar. Ett par gånger i natt har jag rentav fått dra ur sladden till eluttagets Svenska standard, inte bra sånt.


z z z z z


Trött, trist, ja, det går upp och ner i livet.


En kul grej är att Ola kommer hit efter jobbet, kanske med en Calzone, för att kolla matchen i kompisens TV.


Klockan är nu 03:20 och jag är irriterande trött o ska sova mer, bara måste.


Dages prestation annars att jag åstadkommit en lång sekvens med ösregn, äkta ljud från en sommar när det nästan blev översvämning på gården. Det är mycket vackert. I bakgrunden äkta åskmuller också.


Come Rain, thanks Rain & thunder!


z z z z z z z


Hur gick det förresten i den där så omtjatade melodifestivalen?, inte ord har jag hört.

I P4 babblar dom nu om dans, rätt roliga kommentarer. "Ett lodrätt uttryck för ett vågrätt önskande", tänk att folk ska tycka det är så märkvärdigt med den starkaste driften. Usch. Visst poppar det upp en gång i veckan vare sig man vill eller inte, men önskan en sak, nackdelarna något helt annat.


Så är det Adam Alsing  i P3, en klar tillgång, han är rolig och har en viss återhållen koll på vad som händer, en söt utländsk tjej sitter i panelen och tindrar med sina hårdsminkade sydländska ögon och heter Carin da Silva, lär visst ha varit med i ett Let's Danceprogram en gång i tiden. Folk e inte kloka, men hon är rätt söt där hon sitter och tindrar o bär sig åt.



z z z z z z z z z


Men hallå, alla försvunna? Alla ni som alltid ringde med jämna mellanrum, det lutar åt att säga upp abbonnemanget, höga räkningar, föga samtal.


Frågan är om man verkligen kan lita på mobilen?


En vacker dag slutar det väl att fungera och brakar ihop i stillhet som de rostande ryska ubåtarna.


 



Nej, jag får gå och ta mig ett glas livgivande mjölk, mums.

z z z z z z z z z z z z z     z  z z z z z - kompletterad uttryckssymbol...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Th - 25 november 2014 12:49

Värk i magen. Barnmatsburk med smör o ett glas mjölk. Var tvungen att diska först, det var inte särkilt mycket, men måste göras ordentligt, jag fick till och med tillgripa tvålull. Barnmaten var pasta bolognese. Pasta, ett egendomligt ord som s...

Av Th - 23 november 2014 13:53

Jag måste tacka för alla positiva kommentarer till mina inlägg i denna sporadiskt uppdaterade blogg! Tyvärr förekommer även kommentarer där meddelaren tycks vara ur balans, kanske påverkad av för mycket jästa och destillerade drycker. Jag vet att j...

Av Th - 14 november 2014 15:49

Minns ej nåt riktigt liknande. Konstant snuva, hostar, nyser. Bafucin. Det är elfte dagen nu.   Jag litar på att det går över av sig själv.   För en vecka sedan hade jag såna smärtor av att svälja, att jag åkte in akut klockan fyra på mor...

Av Th - 12 november 2014 12:47

Så det kan bli. Stackars mänskligheten, ensam på sin planet här i universum, fanastiskt fixerad vid sin egen fortplantnings mekanismer.   Jag har nu äntligen gått igenom hela disken, När den har torkat ska jag kolla antalet objekt med tallrikar, ...

Av Th - 5 november 2014 23:55

- Vilken lycka! Men tro inte USA går att rädda, USA är sedan länge förlorat.   - Myrorna ska upphöra i Stockholm, det är en verkligt sorglig nyhet. Birkastan som en gång för länge sedan var en trivsam och tilltalande stadsdel, tar ännu ett steg m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards